Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Stefan Manning - 21 augusti 2011 18:39

När jag hade duschat idag så hade jag inte några rena kallingar i lådan. Det blir till att köra stortvätt nu.

Nu har jag lite mat i kistan också, så allt känns bra. Medan tvättmaskinen gör sitt jobb, parkerar jag mig framför TV och kollar in på löpar-DVD:n - Running Sahara. Jag blir bara sjukt sugen på att springa igen när jag ser sådant här.

Av Stefan Manning - 21 augusti 2011 16:08

Jag tog nog i lite i underkant när jag skrv att dagens pass skulle ligga på 15 - 20 km. Jag tog den utökade svängen runt Kåhög och körde n i tre varv. På sista varvet tog jag en extrasväng bort mot Jonsered. Likaså töjde jag det varvet i slutet ner mot Utby via Sportlife. Alltihopa avslutades med ett varv på ultraintervallbanan.

Det var ett helt underbart pass. Inspirerad efer gårdagens film - Ultramarathon man - hade jag sådan springglädje idag.

Att få komma ut och gå in den bubbla som jag gör när jag springer går inte att beskriva i ord. Jag stänger ute alla problem, allat elände omkring mig. Det är bara löpning och posititva tankar som flödar genom kroppen. Lite ordvitsigt a la Götteborrj skulle man kunna kalla en sådan här löpning för ett lyckorus. Det är faktiskt så det är. Dagens lilla tripp blev längre än utlovat och räknetverket stannade på 32,01 km.

Nu återstår två pass av kortare natur 11-12 km. Som skall köras imorgon och på tisdag. Sedan blir det vila till Skövde ultrafestival, då jag skall springa i dagarna två.

Nu skall jag ner till kylen och hämta belöningen. En svinkall öl.

Av Stefan Manning - 21 augusti 2011 11:32

Nu håller jag på att förbereda mig för dagens löppass. Jag har planerat 15 - 20 km, fast det är ju inte ristat i sten. Det som återstår nu är att vispa ihop lite Perpeteum. Dagens pass kommer att hålla sig runtom i grannskapet. Dvs. runt Kåhög - varvbana alltså.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards