Alla inlägg den 5 september 2011

Av Stefan Manning - 5 september 2011 21:14

Har nu förberett mig på en tidig transportlöpning in till jobbet i morgon. Vädret lär inte bli lika fint som förra gången. Det skall bli ett lätt regn. Skulle det regna alldeles för jäkligt mycket, så tänker jag om och tar bilen istället.

Vägen till jobbet är ca 23 km. Ganska lättlöpt. Den enda större svårigheten är att ta sig upp fråm Jägerdorfsplatsen till Älvsborgsbron. Själv bron är inte så märkvärdig.

Det hela brukar land runt 2:35. Men eftersom det skall vara kraftig motvind imorgon lär det nog ta en stund till...

Av Stefan Manning - 5 september 2011 06:37

Denna vecka drar mina distansstudier igång på allvar. Dels Kost vid träning vid Umeå Universitet, dels Digital Bildbehandling vid Högskolan i Jönköping. Den sistnämnda har ett lägre tempo och deadline för att bli klar med den kursen är september 2013. Däremot kommer det nog att vara full rulle på kost-kursen och det kommer att vara mycket att läsa.

Hur som helst kommer jag nog att ha nytta av båda kurserna. Så det är bara att ta på blåstället för studenter...

Av Stefan Manning - 5 september 2011 05:47

Igår kväll var vi tvungna att passa på. När klockan var nio så gick jag och Carina ut och satte oss på terrassen och blickade ut över den nyuppkomna kvällen med varsin öl. Temperaturen var då drygt 22 grader ute. Vi kände att vi måste passa på, för man kan ju aldrig veta om det blir fler sådana tillfällen detta år.

Det var ett underbart ögonblick av stillhet och avkoppling, där vi satt och tittade ut och lyssnade på bruset från Partille och Sävedalen. En sådan där stund man kommer att minnas.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards