Alla inlägg den 6 september 2011

Av Stefan Manning - 6 september 2011 20:39

På väg hem från jobbet, så skulle jag byta buss vid Lindholmen för vidare färd mot Partille. När jag klev av bussen, ramlade jag rakt på IK Joggs staffettlag. Så där blev jag kvar för att kolla eventet.

Det regnade satan och blåste satan. Inte det ultimata vädret med andra ord. Det blev en riktigt blöt tillställning. Jag stod vid sidan av denna gång, men var otäckt nära att bli inslängd i ett lag. Där stod jag och plåtade i princip allt grönt (IK Jogg-tröjan är grön). När de passerat, sprang jag raskt över till andra änden av banan för att hinna plåta på upploppet. Sedan tillbaka för att plåta de andra. Så snacka om intervaller. Men jag lyckades få med samtliga (tror jag).

Tyvärr blev de flesta korten jag tog skit. Jag har nu lärt mig att inte ståi regn och plåta med en Ericsson Xperia. Suck....

Av Stefan Manning - 6 september 2011 08:26

Det blev nästan inget regn alls i morse. Några vettskrämda droppar bara, vilket gjorde min transportlöpning till jobbet till en ganska bra resa. den enda smolken i bägaren var denna motvind. Det var en rejäl motvind som bekämpade mig från det jag kom ner till Marieholm och hela vägen ut till Arendal.

Värst var det uppe på Älvsborgsbron. Cyklisterna jag mötte, slet rejält i vinden och jag tror nog de hade det jäkligare än mig. Vinde var som tur var inte kall utan ganska ljummen. Naturlligtvis gick ju tempot ner betydligt och det tog mig i alla fall 5 minuter extra att springa dessa dryga 23 kilometrarna till jobbet.

Nu har jag fått duschat, fått i mig återhämtningsdryck (Dahlblads Gainer) och druckit en kopp kaffe. Nu är jag som ny igen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards