Alla inlägg den 8 september 2011

Av Stefan Manning - 8 september 2011 21:04

Ikväll har jag bakat en pizza. En hel ugnsplåt blev det. Jag och Carina tog oss en bit till kvällsmål. Resten har blivit matlådor till jobbet.

Nu skall jag plugga lite...

Av Stefan Manning - 8 september 2011 17:39

Så fort jag kom innanför dörren idag, kastade jag mig i löparkläderna och gav mig ut. Hela dagen hade jag gått och väntat på denna stund.

Som vanligt gick färden upp till Humlebadet utmed en lätt översämmad Säveå. Jag kände mig som vanligt, när jag kommer ut på löpning, fri som fågeln och inte bunden av massa krav och måsten. Alltså fatta vad skönt det är.

På hemvägen tog jag en liten extra krok inne i Kåhögs samhälle och de sista kilometrarna tryckte jag på rejält. Sista kilometern gick på 5:33. Totlat blev denna upplevelse 12,4 km lång. Nu kan jag nöjd se fram mot kvällen, vilket skall ägnas åt studier.

Av Stefan Manning - 8 september 2011 05:27

Igår var det verkligen höstkänsla med stort H. Rejäla regnskurar och det blåste mycket hård vind. Ja, det var ju verkligen upplagt för att ha en träning med LEK. Men väl på plats hos Eva i Lindome, lyckades vi på något sätt pricka in en paus i regnandet, men vi fick hålla till godo med vinden, som dock inte var lika påtaglig inne i skogen som på öppet fält.

Evas pensionärsrunda kan inte anklagas för att vara flack. Det finns en backe i slutet, som jag och Eva vände om och tog en gång till.

Distansen blev denna gång ynka 5,2 km. Lite ovanligt att springa så kort, men sådant får man också göra emellanåt.

Efter träning blev det sedvanlig måltid, ljugarstund, bortförklaringar och lösande även världens alla problem. Underbart att denna verksamhet är igång. Det är nog det enda som blommar under hösten.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards