Alla inlägg den 13 september 2011

Av Stefan Manning - 13 september 2011 22:35

Sitter nere på Varbergs kurort. Konfa med jobbet. Det blir segt att sitta och lyssna länge. Vi hade en utomhusaktivitet på eftermiddagen där vi grupper skulle utföra lite uppgifter utmed en bana. Bland annat skulle vi mäta omkretsen på ett vattentorn med ett tilldelat snöre som sades vara en meter.

Vi mätte upp 23½ längd på omkretsen, men var misstänksamma att snöret verkligen var en meter. Så vi kontrollmätte. Men vi hade ju ingen linjal, så vi använde ett A4 ark som måttband. Det är ju 297 x 210 mm. Vi kom fram till att snöret var 87,5 cm och att omkretsen då var 20,56 m. Det rätta svret visade sig vara 20,5 m. Vi missade med 6 centimeter. Ingen av de andra grupperna hade gjort denna korrigering, så vi var ganska stolta över vår träffsäkra mätning.

Av Stefan Manning - 13 september 2011 07:35

Idag skall jag åka ner till Varberg på ett avdelningsmöte med jobbet. Jag kommer att vara hemma imorgon lunch igen. Det blir troligtvis ingen träning då och dessutom skall det ju blåsa utav helisicke vid kusten. Så en dag får jag offra för jobbet. Fast jag hade nog behövt denna vecka för att plugga. Det är mycket att läsa inför söndagens inlämningsuppgift. Jobbet kommer att vara min största tidstjuv denna och framförallt nästa vecka. Så jag passar på att vila, men det hindrar inte från att jag tar med träningskläder. Man vill ju inte åka naken.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards