Alla inlägg den 15 september 2011

Av Stefan Manning - 15 september 2011 17:39

I och med dagens löppas på 13,11 km har jag nu passerat 2500 km och är nu på 2510 km. Ett fint pass bortset från en incident med en hysterisk hundägare.

Jag närmar mig borta vid Aspen ett par bakifrån som ahde en liten hundjävel springandes lös. Hunden var ca 30-40 m bakom dom. Jag passerade hunden som sprang tillbaka till ägarna och förbi mig. Ingeav dom noterade att jag kom. Ca 10 m från vände hundfan sig om och sprang emot mig. Instinktivt drog jag till vänster, men hunden krockade med mitt högerben. Då vände dom sig om. Jag sket i det och fortsatte förbi.

Efter ca 75 m kom tjejen rusande som en idiot efter mig och klapade till mig över höger arm och sa att jag hade sparkat hennes hund. Jag undrade hur fan hon kunde veta det när hon inte ens såg något. Hon var hysterisk och bara upprepade att jag sparkat hunden. Så den djävla fjollan stod och ljög mig rätt upp i ansiktet och jag hade god lust att nita henne. Men hennes sambo försökte få henne därifrån. Jag frågade henne igen hur hon kunde påsta att jag sparkade hunden.

Jag föreslog att hon skulle skriva en insädare till Partille tidning (anonymt såklart) och bad henne dra åt....   vilken djävla fjolla totalt hysterisk.

Det är fan i mej inte mitt ansvar att hålla uppsikt över andras hundar. Hunden är hundägarens ansvar. Punkt. Och dom två hade INGEN koll på den vovven. Och hade det varit så att hundrackarna hade riktat in sig på ett anfall med vilje. Då hade jag också riktat in mig på att sparka den hunden åt fanders.

Den enda som reagerade här var den som inte såg något. Båda jag och hunde sket i det inträffade.

Av Stefan Manning - 15 september 2011 17:33

Min näst yngste grabb - Mikael - fyller 23 år idag. Det lilla glinet...  :-)  Stort grattis på födelsedagen och hoppas att Du inte jobbar ihjäl Dig idag. För varje födelsedag mina söner har så känner jag mig äldre och äldre. Det är väl konstig va?

Av Stefan Manning - 15 september 2011 10:10

Hmmmm.... sitter och funderar på detta med att fixa 3650 km. Det skulle innebära att jag skulle snitta ca 75 km i veckan från och med nu. Inte omöjligt alls, inte omöjligt. det hade faktiskt varit ganska coolt att snitta 10 km per dag under ett år.

Av Stefan Manning - 15 september 2011 05:46

Jag gjorde nog en liten missbärkning. Först hade jag räknat ut att ett transportpass till Siv och Kenth, skulle göra att jag passerade 2500 km. För jag hade 2478,2 km kvar. Men det gäller ju att subtrahera. Jag sprang 11,8 dit. Så deet fattades ju 10 km. Sedan sprang jag med LEK-gänget ytterligare 7,3 km. Så totalt stannade räkbeverket på 2497,2 km. det fattas alltså 2,8 km. Dom kilometrana skall jag klippa idag. Tanken är att ta det innan IK Joggs styrelsemöte. Nå'n djävla ordning får det vara...

Av Stefan Manning - 15 september 2011 05:39

God morgon vänner! Nu sitter jag åter vid mitt vanliga skrivborf. Har precist hällt upp en kopp kaffe och skall ta mig in i system för en liten morgontitt och se att natten har varit bra för dessa. Sedan är det dags att kasta sig in i leken.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards