Alla inlägg under september 2011

Av Stefan Manning - 2 september 2011 19:38

Så där nur var det färdigjobbat för idag. Jag har varit lite stand by i hemmet förvisso, men jag visste inte hur länge det skulle hålla på. Imorgon kommer jag också att vara standby. Men jag skall nog hinna göra något i dagsljus trots allt.

Av Stefan Manning - 2 september 2011 10:37

Läste en fantastisk bra artikel av professor Per Ellerstad om ett marathonlopp och vad som händer i kroppen med metabolism under ett sådant lopp. Klart läsvärd.

http://www.chemicalnet.se/iuware_files/user/chemicalnet.se/pdf/42195_meter_biokemi.pdf

Av Stefan Manning - 2 september 2011 05:33

Sitter på jobbet och har fått i mig en kopp kaffe, så nu funkar jag ett tag till. det verkar ha varit lugnt under natten. Men nu kan jag inte låta bli att drömma om framtida löparäventyr. Dessutom är det fredag. TGIF börjar kännas lite slitet...

Av Stefan Manning - 1 september 2011 08:47

Gick 04:40 imorse. Satte på mig löparoutfiten, tog en kopp kaffe och drog iväg. Mitt första löppass sedan helgen och förhoppningsvis en comeback till löparglädjen. Det var mörkt, 8 grader och dimma när jag startade. Efter en halvtimma började det att ljusna och det skulle visa sig bli en fin dag. Löpningen kändes bra och det rullade på. Jag kände bara sådant där flow....

Allt negativt var borta och det kändes bara så himla skönt att få springa igen. Precis så här skall löpning vara när den är som bäst. Det kändes så skönt att få lägga helgens trauma bakom sig. Nu känner jag att jag är på banan igen.

Dessutom blev det faktiskt ett av mina snabbare löpningar till jobbet. Trots ett flertal stopp för att hala fram kameran och ta kort avverkades de 23 kilometrarna på 2:37.

Vilken djävla bra start på denna dag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards