Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Stefan Manning - 3 oktober 2011 22:30

På lördag är det dags för årets höjdarevent! Och då är det inte fråga om löpning. Ni läste rätt. Nu är det fråga om lite spinning, zumba och annat smått och gott. Då körs Rosa Dygnet till förmån för Rosa Bandet - insamlingen till bröstcancerfonden.

Själv skall jag köra alla 24 spinningpassen om mitt knä tillåter detta. Jag tänker ta med mig hela arsenalen av bedövningsprylar, så får vi se hur långt det räcker...

Men! Skynda bort till deras hemsida och boka pass. Det är Du som blir skillnaden, som gör skillnaden. Och vi har roligt samtidigt som vi kämpar en tuff kamp mot cancern.

Av Stefan Manning - 3 oktober 2011 22:19

Jag har kastat mig över moment 4 i i min kurs. Denna gång handlar det om fett. Med tanke på hur mycket jag har monterat av denna vara på kroppen, skall jag lyssna lite extra uppmärksamt. Jag har i alla fall lärt mig om olika fetter och att namnge kolkedjor...

Av Stefan Manning - 3 oktober 2011 14:10

Har precis kommit tillbaka från en ultraljudsundersökning av hjärtat. Det konstaterades att jag hade en vävnadshastighet i höger kammare som en 20 åring. Jag antar att det är himla bra.

Av Stefan Manning - 3 oktober 2011 09:25

Dags att ta sig an nästa block i kostkursen - fett. Återigen en ganska mastig inläsning. Men det är ju ganska mastigt med fett.

Även en lektion i kursen Digital bildbehandling har plumsat ner. Jag behöver inte känna mig sysslolös...

Av Stefan Manning - 3 oktober 2011 08:43

Man kastas mellan hopp och förtvivlan. Jag har gått en hel del uppe i Stockholm och det har varit OK. Det har även varit OK att gå i trappor.

Men samtidigt känns det stelt och sträningt över knät och det knastrar när jag går. Just nu känns det som om allt är kört. Varför blir man så här velig?

Det enda jag bryr mig om just nu är att komma igång med löpningen och sträva vidare mot Badwater. Och Rosa Dygnet....

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards