Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Stefan Manning - 4 oktober 2011 20:22

Efter jobbet idag så gick jag ner till Kraftkällarn för att köra ett längre träningspass. Jag öppnade med  5 min powerwalk på ett löpband - 5 km/h. OBS! Jag sprang inte. Därefter äntrade jag en cykel och körde med dunkande MP3 musik i hörlurarna i en timma. Jag la inte på för mycket belastning, bara lagom. Det gick ovanligt bra att trampa på, även med lite högre kadens. Svettaen lackade rejält på mig.

Efter syckelpasset när jag klev av kände jag mig ovanligt fräsch i knät, den där stela stränigheten jag har haft var borta.

Jag körde sedan 15 min styrketräning av ben med lätt belastning och stretchade ut. När jag var på väg ut till omklädningsrummet kom jag att tänka på att bastun var påslagen. Eftersom jag var varm och go så kunde jag ge mig in där. Jag fyllde upp vattenflaskan och gav mig dit fullt påklädd. Där inne stod jag och joggade på stället i löparkläder. Det var 85 grader varmt därinne och det tog inte lång stund innan pulsen var över 130 (jag brukar ligga på 130-135 i snitt på ultrorna) och jag drack vatten som en tok. Svetten rann som fan. Det är så här det kommer kännas i Badwater. Wow! Knät kände jag inte av. Den verkar just nu trivas i värme.

Så till slut fick jag känna på cykel och dessutom 10 min jogg i bastu med en ökande Badwaterkänsla.

För första gången på riktigt länge kände jag genuin lycka och att det ändå finns hopp. Tack för det.

Av Stefan Manning - 4 oktober 2011 12:19

Här sitter man och gnyr när Kari sliter som en bäver nere på Sicilien i sin tiodubbla ironman. Det var skit igår men karln ger inte upp. Så skall en slipsten dras...

Av Stefan Manning - 4 oktober 2011 12:10

Idag är jag på ett riktigt uselt humör. Jag gör allt jag kan för att hålla mig borta från folk. Allting som kan djävlas idag, gör det och gör det ordentligt. Fan ta denna dag...

Av Stefan Manning - 4 oktober 2011 08:01

Jag tror ta mej fan att djäveulen är lös. Jag har denna vecka ett säger ett enda testskott att se om knähelvetet håller för Rosa Dygnet. Imorgon lunch. Och av alla djävla dagar och tillfällen lyckades man med bravuren att lägga ett möte precis prick på den lunchen. Måtte djävelen ta dessa mötesbögar!!

Jag har i princip de sista veckorna varit mötesbefriad, men nu måste man lägga detta djävla skitmöte exakt där jag hade min chans. Dags att nödplanera annars får jag sätta mig på cykeln obesett på lördag. Just nu vet jag inte hur jag skall lösa detta...

AAARRRRRRRRRRRRRGGGHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Stefan Manning - 4 oktober 2011 05:42

Jag kan inte påstå att mitt humör är på topp. Jag känner mig ganska splittrad, velig och framförallt nedstämd av att inte kunna springa.

Idag tänkte jag i alla fal besöka gymmet för att få av lite spänning. Nu skall jag i alla fall dra bort till muggen och pilla in ett par linser, för jag är trött på att gå med brillor.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards