Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Stefan Manning - 7 oktober 2011 14:52

Kari har tagit beslutet att bryta sin 10 dubbla ironman. Ett mycket klokt och moget beslut. Jag vet hur han känner sig, eftersom det gav mig flashback till mitt fiasko i Skövde för drygt en månad sedan. Jobbigt då, men man kommer över det.

En fördel är att när man bryter ett lopp brukar man få tillbaka en hel del ändå i form av diverse erfarenheter och lärdomar.

Men Ni skall veta att han bröt efter att ha gjort 7 ironman på 7 dagar. Det är sannerligen respekt. Tack för underhållningen Kari. Bryt ihop och kom igen....

Av Stefan Manning - 7 oktober 2011 08:39

Nu har jag varit nere i Kraftkällarn och kört ett spinningpass. det var inte så långt. bara 45 minuter, men det får duga. Efter passet passade jag på att gå in i  bastun och jogga på stället. Även denna gång blev det 10 minuter. Tanken är att det skall bli längre och längre tid där. Eftersom det var tidigt på morgonen hade bastun inte blivit så varm trots att jag som absolut första åtgärd startade upp den, så hade det bara hunnit bli 70 grader. Det fick duga. Bättre än inget.

Av Stefan Manning - 7 oktober 2011 06:02

Då är man åter framme vid den veckatliga upploppssträckan. En spännande helg står för dörren med 24 timmars spinning och jag är minst sagt lite pirrig inför detta. det har jag inte varit förut, men i år är det annorlunda.

För femte året i rad skall jag köra detta event. Jag vågar nog att kalla mig själv rutinerad i detta sammanhang. Många tankar snurrar runt Rosa Dygnet och många tankar snurrar och runt min rehab och fortsatta träning. med andra ord det snurrar på ganska bra.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards