Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Stefan Manning - 15 oktober 2011 15:19

Jag var så lycklig över att få komma ut på löptur igen, så när jag hade duschat och ätit så satte jag mig i soffan och kollade på min favorit-DVD - Running On The Sun. Om loppet i Badwater. Det gav mig endorfinkickar. Jag skall bara dit. Inget snack!

Av Stefan Manning - 15 oktober 2011 12:30

Idag var jag ute på en testrunda. Det blev en sväng runt Kåhög, så det kan junte anklagas för att vara långt. Jag sprang i ett mycket lugnt tempo och kände verkligen efter. Men ingen smärta. Jag tog det extra lugnt i nedförslut. Det var nästan så att jag gick. Men det var OK.

De första kilometrarna käneds lite stela och osäkra, ungefär som Bambi på hal is. Men att få komma ut och springa och i detta underbara väder, höjde mitt mentala välbefinnande till otroliga nivåer. Totalt blev det 6,7 km i 7 minuterstempo. Det får duga. Nu gäller det bara att ha disciplin att inte ge sig ut imorgon, utan låta det hela få återhämta sig.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards