Alla inlägg under oktober 2011

Av Stefan Manning - 28 oktober 2011 05:47

Kom på igår att jag inte hade skickat iväg mina räkningar för månaden. Så det blev att sätta sig ner med digipass och knacka koder. Jo, jag kör inte med autogiro. Det är en betalningsform jag är mycket allergisk mot. Elektronisk faktura är helt OK. Den kan jag ta upp och granska och sedan signera för betalning. Men autogiro, man bryr sig till slut inte om aviseringarna, utan företagen får bara gå in och dra. Jag kommer på mig själv de gånger jag haft autogiro att jag inte varit inne och kollat vad som sker.

Nix pix, det där kommer inte innanför min tröskel.

Av Stefan Manning - 27 oktober 2011 06:07

2012 verkar bli ett hejdundrande löparår. Men arrangörer verkar med förkärlek parkera sina lopp på vårkanten -  då pratar jag ultralopp. Den perioden är redan tävlingstät.

Det senaste tillskottet är Lejonbragden. sveriges första 100 km som gick ett par år på 80-talet. Det var meningen att jag skulle springa den 1986 under mitt första löparliv. Men skadorna som jag drog på mig då satte P för dom planerna. Nu ser jag till min glädje att loppet återuppstår igen den 21 april nästa år.

Tyvärr är tidpunkten optimalt dåligt vald. Veckan innan går TEC. Samma dag går marathon i Kungsbacka som dessutom ingår i Svenska Marathonsällskapets 60 års-jubileum.

Om jag varit arrangör skulle jag nog kollat lite först och defenitivt inte parkerat loppet en vecka från ett så stort och populärt ultralopp som TEC. Helgen efter Lejonbragden körs Lidingö ultra. Detta borde man tagit in i beräkningen.

För min del kommer jag att prioritera TEC eftersom den tävlingen ger mig ett godkänt lopp till Badwater och därmed blir sannolikheten väldigt stor att jag inte kör Lejonbragden helgen efter.

Hoppas arrangörerna tänker om till 2013.

Av Stefan Manning - 26 oktober 2011 12:17

Nu har jag fått en avi hem från Transportstyrelsen att betala mitt livs första trängselskatt sedan Stockholmsbesöket den första helgen i oktober. Det lär ju inte bli sista gången. Beloppet? Hela 20 spänn! Börjar i blygsam skala nu innan denna intelligensbefriade skatt drabbar oss i Göteborg. Bästa att betala i tid eftersom tilläggsavgiften är 500 spänn. Inget läge för civil olydnad precis....

Av Stefan Manning - 26 oktober 2011 07:52

I natt sov jag riktigt hårt, men vaknade av mig själv kvart i sju och mådde förvånansvärt bra. Kanske lite stel i kroppen. Jag har sprungit en hel del de senaste dagarna. Och jag kommer att springa en hel del framöver också. Men det får inte bli snabbt. De senaste passen har jag snittat 6:50 och just nu vore det dumt att försöka gå snabbare, även om jag temporärt springer snabbare udner passen.

Jag skall försöka komma ner till 07:00 - 07:15 per kilometer inför 24 timmars på Bislett, vilket fortfarande är aningens för snabbt för den tävlingen. Men eftersom jag inte känner mig helt hundra efter skadan så blir detta bra.

Av Stefan Manning - 25 oktober 2011 19:50

Det kommer att drälla av ultralopp och två helt nya lopp går i Borås. Det ena BUM50 - Borås Ultra Marathon - den 19 maj. Start Skatås, sedan vildmarksleden och knallenleden hela vägen till Borås. 50 miles eller 80,45 km. Sedan ett 6 timmars runt Ramnasjön i centrala Borås den 10 november. Vilka höjdare.

Och som kronan på verket kommer arrangemangens arrangemang - jag skall gifta mig med Carina nästa år. 2012 kommer att bli ett synnerligen intressant år.

Av Stefan Manning - 25 oktober 2011 19:38

Oj yeah. Kom hem från jobbet idag strax innan fyra. Och då var det högt tempo. Allt fokus var att komma i löparoutfiten och ut på löprundan. det var ju riktigt kanonväder. En sådan chans försitter man inte bara så där. Jag tror inte att det tog ens 15 minuter från det jag klev innanför dörren och tills dess jag låste dörren efter mig på väg ut. Allt fokus på löpningen.

Jag tog min vanliga favvorunda till Humlebadet och hela förrättningen slutade med 13,1 km i ett behaglit 6:50 tempo. Trots att jag gjorde mitt första löppass efter skadan, den 15 oktober så har jag nu passerat min skamgräns för månaden - 100 löpkilometer. Nu ligger jag på 101,1 km under oktober och 2621,7 km för hela året. Så jag får väl säga att ordningen är återställd.

Av Stefan Manning - 25 oktober 2011 09:39

Så där ja! Nu är vinterdäcken monterade och jag är beredd att möta vintern som bilist. Hoppas innerligt på en mild vinter befriad från all djävla snö. Det känns skönt att däcken är på, så att jag kan ta mig upp till bislett i slutet av november.

Av Stefan Manning - 25 oktober 2011 06:16

Snart är det dags för mig att hoppa in i bilen och köra iväg för att slänga på vinterdäcken. eftersom jag kör dubbfritt, finns det ingen större anledning att vänta, vilket jag hade gjort om jag kört dubbat. Nu är allting klart och jag behöver inte stå i kön av panikslaagna bilister som trängs vid verkstaden så fort den där vita skiten trillar ner från himlen.

Hoppas det går snabbare idag än vad det gjorde i tisdags.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards