Alla inlägg under oktober 2011

Av Stefan Manning - 14 oktober 2011 19:56

Nu är det helg och jag sitter här ensam ikväll och skriver. Carina har åkt iväg, men kommer tillbaka på söndag. Dessutom har jag förskaffat mig den nästan sedvanliga weekendhuvudvärken. Den lär väl gå över. Imorgon hade jag tänkt mig att försöka mig på en försiktig löprunda runt Kåhög, så jag får känna på knät lite mer på allvar.

TGIF? Njae... inte idag i alla fall, men det går fler tåg.

Av Stefan Manning - 14 oktober 2011 06:15

Det verkar som om vi kommer att få ett fint höstväder nu till helgen. Jag funderar på att test en kortare löprunda i ett lugnt och försiktigt tempo. Kåhögsrundan på 6,4 km verkar vara som gjutet för detta. Jag vågar nog drista mig nu för att se ett deltagande i ultraintervallerna om en månad. Utvecklingen ser bra ut just nu

Av Stefan Manning - 14 oktober 2011 05:52

Minsann! Det var faktiskt två minusgrader hemma hos mig innan jag drog till jobbet. Som tur var, så var vägarna torra och det var inga större problem att köra. Men jag skall i nästa vecka boka en tidpunkt för att lägga på vinterdäcken. jag kan göra det redaan nu, eftersom jag kör dubbfritt och då spellar det inte så stor roll om jag är ett par veckor tidigt ute. hade jag haft dubb, så hade jag nog väntat så länge som möjligt. Och så har jag också vinterdäck på när jag kör upp till Olso för 24 timmars helgen den 26 - 27 november

Av Stefan Manning - 14 oktober 2011 05:37

Igår var det tydligen telefonens dag hemma hos mig. Det var ett bra tag sedan jag snackade så mycket i telefon. Kände mig ganska trött och hängig på kvällen - inte på grund av telefonpratandet. Det var nog mer att jag inte har fått sova så mycket sedan helgen. Men det är inget att gny över, jag tar igen detta nu till helgen. TGIF och allt det där

Av Stefan Manning - 13 oktober 2011 12:23

Det blev en stressig lunch. Jag har suttit i ett live meeting med lite folk runt om på denna planet. Naturligtvis hade man lagt detta möte mellan 10 och 12. precis över min lunch.

Så när vi pratat färdigt fick jag springa ner och köpa mig en kycklingsallad och sitta här vid datorn och mumsa...

Av Stefan Manning - 13 oktober 2011 07:15

Tillbaka från Kraftkällarn. Jag har kört ett styrketräningspass med inriktning på ben och speciellt fram- och baksida av lår. Det är ju ett led i min rehab. Jag lade även in ett block med överkropp. Man måste ju tänka på bålstabiliteten.

Efter det försvann jag in i bastun och körde min nya gren - bastujogg i 15 minuter. Det är ju inte så stort utrymme därinne, så det blir jogg på stället. Jag kan väl trippa några steg fram och tillbaka.

Av Stefan Manning - 12 oktober 2011 22:32

Ikväll var vi ute med LEK gänget. Det blev gång för min del. Mest för säkerhets skull. Jag lade däremot in några lätta och mycket korta löpinslag, för att känna på knät. Det kändes på det hela riktigt bra. Men jag hade också ett Vulcan värmeskydd över knät.

Av Stefan Manning - 12 oktober 2011 16:27

Nu är jag kapitalist igen. Jag hade 100 Ericssonaktier som bara låg och drällde. Dessutom tyckte jag att det var en värdelös berg- och dalbaneaktie. Som den skiten sålde jag av och istället köpte jag lite aktier i Carlsberg. Det kändes mer motiverande...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards