Alla inlägg under november 2011

Av Stefan Manning - 25 november 2011 20:41

Nu ær jag på plats i Oslo. Jag har varit nere på Bislett och stællt upp mina prylar och hittat en bra plats, med nærhet till vatten, toa och omklædningsrum. Nu skall jag strax ge mig upp på rummet och bara slappa till imorgon.

Av Stefan Manning - 25 november 2011 10:00

Nu är det dags att stänga ner burken och börja lasta in i bilen. Sedan skall jag rulla lugnt och fint till Oslo. Först blir det väl att åka till Bislett och kolla läget och se om jag kan sno åt mig en bra plats. Jag tänkte hitta en parkering i närheten av stadion också. Därefter blir det incheckning på hotellet.

Imorgon klocka 10:00 går startskottet och slutsignalen ljuder på söndag kl 10:00. Ni som känner för det kan följa mig och de andra via joggs hemsida på följande länk:

http://www.jogg.se/Misc/LiveResultat.aspx


Ni hittar mig i herrlistan som nummer 19, mitt officiella startnummer är 26.

Det finns även en speakersida: https://plus.google.com/u/0/101656694416080245008/posts där Ni kan följa kommentarer.

Wish me luck och jag tar gärna emot hejarop och pepp  :-)

Av Stefan Manning - 25 november 2011 08:28

Det är snart dags att sticka iväg till Oslo. Jag tänker rulla lugnt och fint dit upp och vara där i god tid. Installera mig, kolla läget på Bislett och bara ta det lugnt. Har varit nog så stressad på jobbet den senaste tiden och tänker fan inte stressa nu. Jag har alltid avskytt att vara ute i sista minuten och et tänker jag inte vara denna gång.

Av Stefan Manning - 24 november 2011 21:48

Nu har jag packat ihop alla prylar som skall med till den norska huvudstaden. Imorgon styr jag kosan till Oslo med syfte att bli trött, mycket trött. Det skall bli så himla roligt och jag ser verkligen fram emot det.

Av Stefan Manning - 24 november 2011 14:23

En halvtimma kvar av arbetsveckan, sedan är det järnet ut från kontoret och hem. Nu skall det förberedas och laddas inför äventyret i Bislett. Jag ser verkligen fram emot detta. Jag tycker det skall bli himla roligt. Längtar....

Av Stefan Manning - 24 november 2011 06:08

I och med gårdagens träningspass har jag nu klart för mig mitt mål. Och det skall vara att nå 3000 km i årstotal under det dygnet. I skrivande stund står mätarställningen på 2874,6 km. det innebär att jag skall försöka tillryggalägga 125,4 km eller 230 varv. Mitt PB på denna distans är 110314 m. det innebär att jag måste slå mitt PB med 15,1 km.

En högst rimlig målsättning.

Sedan har jag andra målsättningar också, kopplade till badwater etc, §men dom behåller jag för mig själv. Min erfarenhet har varit att så fort jag disktureat tider och mål med andra och offentligt, så har det skitit sig, nästan jämnt.

Så på lördag återstår det att se hur det går. Man kan aldrig i förväg säga hur det går i en ultra. Vad som helst kan hända under vägen och som en ultralöpare uttryckte sig i en DVD om Badwater. Man måste inte bara träna för att orka springa och springa i värme, man måste även träna i att hantera det man inte kunde förutse.

LEK

Av Stefan Manning - 23 november 2011 22:30

Då var veckans LEK fixad. detta lilla andningshål jag har mitt i veckan. Denna gång var vi hemma hos Eva och Nisse och jag kan försäkra Er om att det var djävligt mörkt ute i Lindomeskogarna. Dessutom hade jag min trähatt inte kollat batterierna på pannlampan, som inte var i bästa skick. Så det blev till att springa i månsken. Men trots detta och en krånglandee Garmin, kunde jag värpa fram 5,5 km.

Av Stefan Manning - 23 november 2011 08:40

Nu börjar suget att öka inför Bislett. Det skall faktiskt bli riktigt roligt att få komma dit och springa. Dessutom blir det löpning i kortbrallor och kortärmat. har satt ihop en liten checklista som jag betar av nu. Det är trots allt lite förberedelser som skall göras inför en sådan här tävling.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards