Alla inlägg under november 2011

Av Stefan Manning - 9 november 2011 08:09

På min färd till mitt dagliga pass i hamsterhjulet släckte jag ett liv. Det var en hare som sprang ut mitt framför bilen på Oljevägen i morse. Dom saknar ju trafikvett dom små liven. Jag hann inte reagera den bar kom rätt ut. Det får mig att tänka på hur farligt det är, detta med vilt och jag samtidigt tacksam för att det inte var en älg eller ett rådjur.

Men likväl. Nu sitter ytterligare en hare och spelar harpa någonstans...

Av Stefan Manning - 9 november 2011 05:24

Just nu känner jag mig blassé på allt. Det är nu onsdag och vid midnatten till lördag startar ultraintervallerna. Som det ser ut just nu, blir det inget spring då. Allt som snurrar i skallen nu och är träningsrelaterat är rehab, rehab och åter rehab. Jag har kommit in i det där tillståndet som jag fullständigt avskyr - att sitta och tycka synd om mig själv. Finns det något ömkligare?

Dessutom tappar jag fokus och engagemang på jobbet. Inte heller bra. Men jag vet också av erfarenhet att det enda sättet är att traggla vidare hur jäkla hopplöst det än ser ur. Förr eller senare når man det första delmålet - punkten då man ser att det börja vända. Det är den jag strävar mot just nu.

Av Stefan Manning - 8 november 2011 12:16

Återigen en lunch på kraftkällarn. Denna dag körde jag även lite buk och rygg. Nu kör jag på ganska hårt med olika övningar som sägs vara undergörande. Jag skall ta mig fan ut på banan igen innan mossan växer över mig.

Av Stefan Manning - 8 november 2011 05:33

Det blir inget mer spring för mig denna vecka. Jag vill vila knät så mycket som möjligt fram till lördagens ultraintervaller. Just nu ser det faktiskt inte bra ut. Me not like...

Av Stefan Manning - 7 november 2011 11:59

Lunchen tillbringades på gymmet, med allsköns olika rehab-övningar för mitt knä. Just nu är jag inte 100% säker på om jag kan köra ultraintervall på lördag.

men hoppet är det sista som överger en heter det ju. jag kommer att köra hårt där på gymmet ett tag.

Av Stefan Manning - 7 november 2011 05:31

Jag har fått ont i knäet igen och fick avbryta gårdagens pass efter 100 m. Dessutom djävlades allting igår. Allt som gick att djävlas. Och som grädde på moset har jag i princip inte sovit ett enda dugg i natt.

Och på det skall man till jobbet och vara glad och engagerad. Nix. jag känner mig inte på topp för fem öre. Snarare tvärt om.

Av Stefan Manning - 6 november 2011 18:13

Fick avbryta dagens träningspass efter 100 m. Det gjorde för ont i knät och jag insåg direkt att det inte var idé att fortsätta. Just nu är jag på ett grymt dåligt humör. Stay away!

Av Stefan Manning - 5 november 2011 23:30

Större delen av dagen har ägnats åt löpning och åt att plugga. Jag sprang idag upp till Humlebadet (igen), tog vägen via Jonsered och stannade till vid Stärtered, där jag stoppade klockan och tog en kort paus. Där passade jag på att tittan in till min yngste grabb, som just flyttat in.

Han har verkligen fått en fin lägenhet och med en underbar utsikt över mot Kåhög.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards