Alla inlägg under december 2011

Av Stefan Manning - 10 december 2011 15:47

idag var jag ute med Roger Andersson på en mycket improviserad runda, som jag döpt till översvämmingsjogg. Det var rejält översvämmat vid Säveån och gång och cykelbanan låg stundtals under vatten. Vid ett ställe var vi tvungna att klättra upp för en slänt och gå på E20 för att komma runt. Ingen höjdare, men det rörde sig om ca 300 m.

Till slut nådde vi Humlebadet och kunde ta den betydligt torrare vägen över Kåhög hem igen. Totalt blev det 14,2 km och jag tog några bilder med mobilen. Dom kan Ni se på Facebook eller via denna länk.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150455857377416.378868.538452415&type=1

Av Stefan Manning - 10 december 2011 10:42

Jag kom ihåg att en del gamla seriestrippar med Snobben, när han satt och slrev, började med. "Det var en mörk och stormig natt...."

Så var det igår. Det har regnat och blåst om vartannat och precis hela tiden. Regnet slog så kraftigt mot fönstren att vi var tvungna att höja ljudet på TV:n för att höra. Det regnade när vi gick till sängs och det regnade inatt när jag vaknade till.

Idag när jag klev upp och tittade ut hade Säveån svämmat över. Den brygga som finns vid ån, nedanhör huset där vi bor stod under vatten. Det var bara sitbrädorna som inte var under vatten. Stora delar av av gång- och cykelbanan ner mot Willys och Allum är under vatten. Jag skall förbereda mig på en after-storm-löpning idag och försöka knäppa lite bilder. Och så här i efter hand så ångrar jag mig lite att jag inte gick ut igår och fick känna på elementen.

 

Av Stefan Manning - 9 december 2011 20:57

Vilket regnande. Idag störtade jag iväg tidigare från jobbet. Det var köer och kaos för att passera älven på väg hem. Älvsborgsbron var avstängd och Göta älvbron igen korkad. Då tog jag beslutet att flexa ut tidigare. Ett bra beslut för det var kaos. Tog över en timma att komma hem.

Det blåste hårt och jag trodde att rutorna skulle tryckas in här hemma. Nu verkar blåsten bedarrat, men det regnar ihållande.

Av Stefan Manning - 9 december 2011 12:22

Styrketräning på lunchen. mest fokus på benen för att hålla artrosen i schack. På väg till kraftkällaren fick jag lite extra bonusträning i form att ta mig framåt i stormvindarna.

Av Stefan Manning - 9 december 2011 08:35

Idag blåste det minsann riktigt rejält. Att öppna dörren och komma in till jobbet var detsamma som styrketräning. Jag skulle nog sprungit till jobbet idag istället, då hade det blivit ännu mer träning och lite mer karaktärsdanande.

Av Stefan Manning - 8 december 2011 21:17

Så nu är en lång dag tillända. Snart skall jag äntligen få lite sömn i ögat. Jag gick upp 04:30 i morse, för att sedan ge mig ut och springa. Man blir lite slö då - men nöjd.

Av Stefan Manning - 8 december 2011 16:07

Snart dags att stämpla ut. Det blir till att åka buss hem idag och det skall bli skönt att få parkera sig på bussen och bli körd hem, istället för att sitta och häcka i en bilkö.

Skall bara passa på att titta ut genom bussfönstret och låta intrycken slå emot mig. ganska skönt emellanåt att få göra sådant.

Av Stefan Manning - 8 december 2011 11:37

Nu har jag varit på lunch och fått in lite näring i kroppen, så nu börjar det kännas bättre. Jag riktig känner hur energin åter rinner ut i muskulaturen. En riktigt go känsla. Det skall bliskönt att få slappa framför TV:n ikväll.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards