Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Stefan Manning - 14 januari 2012 22:26

Det har blivit lite slappande i TV soffan med en öl ikväll, vilket jag helt självsvådligt ansåg att jag hade förtjänat. Jag låg och kollade på SVT2 - Ystad Military Tatoo. Låter kanske lite mossigt med militärokestrar som spelar marschmusik. Men det är faktiskt ganska kul att se. De skall ju gå i formationer, hålla takten, håll koll på var dom är och samtidigt spela som ingenting har hänt. Det kräver träning. Roligast var att se den en italiensk trupp som springer och spelar. Alternativet var det toalt intelligensbefriade programmet Gladiatorerna där man får se ett gäng steriodtyngda broilers gå lös på några utmanare. Jag såg sista biten av programmet när vi slog över efter tatoot. Vilket jäkla sömnpiller.

När vi sedan slog över till sexan och fick se Skorpionkungen tog det slut. Jag flydde fältet....

Av Stefan Manning - 14 januari 2012 17:37

En sådan här dag är det näst intill straffbart att vara inomhus. Jag och Carina gav oss ut naturligtvis och vi tog med oss vätskeryggorna. Passet blev lite fartleksbetonat och jag körde lite bakåtintervaller. Det var verkligen mycket folk ute idag, som sprang, gick stavgång eller bara promenerade. Vi sprang upp till Humlebadet, väl framme så stoppade vi klockorna ett tag och satte oss i fem minuter och bara beundrade utsikten.

Vi sprang över Jonsereds herrgård på hemvägen, där ifrån fick vi en fin nerförslöpa till Jonsereds pendeltågsstation. Vi fortsatte över hängbron och bort till Jonsereds samhälle, där sprang vi utmed byvägen ner till Kåhög. Carina fortsatte framåt och jag tog av till vänster och uppför en backe, för att sedan komma ner till samma GC väg Carina sprang på. Jag fick kuta på ganska bra där för att hinna ikapp Henne.

Vi gjorde sällskap hem och strax efter tunneln vek jag av in på ultraintervallsbanan och gjorde en bautasväng inne i Brodalens industriområde, innan jag styrde kosan hemåt. Mycket nöjd tryckte jag av min klocka utanför porten och den visade 21,13 km. Det hade var en fin löpning och det känns så här efteråt mycket bra.

En rejäl portion spagetti med köttfärssås som Carina hade gjort, gjorde gott för trötta och tömda muskler.

Av Stefan Manning - 14 januari 2012 10:34

En god natts sömn och jag vaknade utvilad och fräsch till en strålande solig dag. Det lär ju inte bli svårt att lista ut vad jag skall göra idag. En löptur! Jiihaaa! Upp till Humlebadet och ett besök vid Jonsereds herrgård skulle sitta fint.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards