Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Stefan Manning - 15 januari 2012 20:15

Det sägs ju att man skall spara fakturor, skatteprylar och annat fissel i 10 år. Det kanske inte är alla som gör. Men jag har kommit på ett enkelt och fiffigt sätt. Jag gör iordning pärm där jag skriver årtalet på ryggetiketten (med blyerts). Där stoppar jag in det som ramlar in under året. Deklarationer, taxeringsbevis, bankavier, fakturor etc. Så gör jag lika dant nästa år och nästa år. När det 10:e året inträffar, så går jag tillbaka till den första pärmen jag gjorde för 10 år sedan, tömmer den och märker om den med aktuellt år.

På så sätt har jag EN pärn i hyllan (nu 2012), alla de andra pärmarna ligger i källarn i en flyytkartong. Och på så sätt har jag aldrig mer än 10 pärmar. En i hylla i arbetsrummet, de andra 9 i källarn. Bra va?

PS: Det har faktiskt hänt mig noga räknat tre gånger, jag har behövt gå till mitt "arkiv" för att hitta igen ett papper. Jag startade med detta 1996. Just nu är den äldsta pärmen i källarn från 2002.

Av Stefan Manning - 15 januari 2012 18:26

Även idag blev det långpass, det börjar kännas ganska vant nu. Liksom igår och i torsdags så var det full kalabalik med min puls. Jag fattar fan inte detta. På senare tid har den börjat att jäklas. Grejen är att pulskurvan dansar upp och ner När man ser kurvan kan man tror att en med Parkinssons har försökt rita en rak linje.

Jag tycker att detta är grymt irriterande. Jag känner inte själv av dessa höga pulsvärden och jag vet att GArmins pulsklockor är känsliga för statisk elektricitet, speciellt om man navänder Crafts layer 1-tröjor, som jag gör.

Löpningen går i en lugn och städad takt och det har kännts bra hela tiden. Näringsintag sker klockrent varje kilometer. Det är bara nu på senare tid som detta har börjat att strula.

Nu skall jag göra så att nästa löppass - min morgonlöpning till jobbet på 23 km - som jag skall köra tisdag morgon, då skall jag mäta med både Garmin och Polar för att se om jag får likannde värden på båda eller om det avviker på Polaren.

Hade det varit så att pulsvärdena varit så höga som kurvan visar skulle jag nog varit halvdör, men nu kände jag mig oförskämt fräsch ändå. Men för säkerhet skull skall jag stämma av med min tant doktor. Hur långt det blev? Ja, just det. 24,23 km, tre timmar prick.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards