Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Stefan Manning - 25 januari 2012 20:13

Ikväll knackade Kari Martens på dörren. Han hade kommit för att låna ett par ökenkepsar som han skall ha nere på Lanzarote till helgen, då han skall köra en dubbel ironman. Så det blev en lite trevlig kvällsfika för oss och jag fick reda på att mina gamla löparsockar från Seger är med i deras katalog som ett exempel på hur mycket man kunnat springa med dessa....

Inte alla som får sina gamla sunkiga löparsockor plåtade i en katalog....

Av Stefan Manning - 25 januari 2012 19:15

Nu har fabbon fått till sitt första simträningspass, sedan Kalmar triathlon 2010. Jag är ingen flitig simhallsbesökare. Men skall man i farmtiden ge sig på en tredubbel ironman, så är det en klar fördel att träna simning. 2010 simmade jag totalt 8,5 km inklusive de 3.8 kilometrarna vid ironman Kalmar. Förra året var det noll km. Jäkla slarvpelle! Men jag har bara så svårt att få den berömda tummen ur och ge mig ut på både cykel- och simträning. Av någon anledning så är jag istället ute på en GC-bana och springer. Jag är ett hopplöst fall.

Men nu har friskvårdsgruppen på Volvo fixat till 10 onsdagar där man kan simma en timme och det har jag hakat på. Dagens pass blev blygsamma 1200 m, men jag såg det säkrast att inte idiotstarta. Crawlen satt fortfarande i, men tekniken lämnar nog mycket övrigt att önska. Men jag har å andra sidan aldrig haft en vidare värt bra teknik.

Av Stefan Manning - 25 januari 2012 05:29

Igår var det LEK-kväll. Denna heliga kväll på veckan som vi nu flyttat till tisdagar. Det var vår tur och som vanligt var vi och härjade på GC-banan upp mot Kåhög. Isigt och dant som igår. Vilket gjorde det svårsprunget och jag fick gå till och från. Men när jag sprang kände jag mig ändå stel som en pinne. Önskar jag hade lite sträckolin-pasta...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards