Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Stefan Manning - 26 januari 2012 19:06

Det börjar klarna lite nu om nytt webbhotell. Jag skall ta över domänen manning.nu som finns på min systersons webbhotell. Hela manning.nu-klabbet med hemsidor (min och min bror Lennart) skall flyttas till det nya. Vi skall även få med oss alla mailkonton hade vi tänkt.

Som det ser ut nu så kommer jag att ha kvar bloggen här. Jag tycker att det funkar bra här och denna adress är inkörd. Jag har däremot lekt med tanken att en gång i tiden bygga en egen blogg. För det är ju egentligen en databas med texmassa i. Men jag har så mycket annat att göra.

Just nu ligger fokuset på att genomföra flytten och få igång min och Lennarts hemsida. Inte snutet ur näsan. Om allt går som det skall borde det hela sitta på plats i april.

Av Stefan Manning - 26 januari 2012 12:22

idag blev det den första morgonjoggen till jobbet i minusgrader. Det var 7,5 minusgrad ute när jag stack hemifrån kvart i fem i morse. Jag var bra klädd och hade på mig min nyinköpta Gore balaklava i windstoppermateriel. Den visade sig vara ett lyckodrag. Jag var mycket nöjd med den.

Löpningen gick som vanligt i lugnt mak. Jag hade 2XU kompressionstights och Gore Windstopper tights ovanpå. Så man blir ju inte så där jätterörlig. Vätskeryggan var med och bristen på Perpeteum fick ersättas av Dahlblads sportdryck, som också är riktigt bra. Trots kyla så frös det inte i slangen. kanske berodde det på att jag sippade (som vanligt) vid varje kilometermarkering. Det var väl lite si och så med underlaget. Det fanns sträckor med torr asfalt, annars var det is och lite sporadiskt sandat. Det var också en del svartis och där var det riktigt halt. Jag fick verkligen se vart jag satte fötterna och leta efter torra strängar eller strängar med lite ruggad is. Så det var ganska halkigt stundtals, men det gick att springa. När jag kom ut på torra asfaltssträckor, märkte jag hur farten ökade och hur annorlunda det blev att springa.

Allt som allt, blev det 23,95 km och det tog drygt 3 timmar. Jag känner mig helnöjd med morgonen värv.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards