Alla inlägg under januari 2012

Av Stefan Manning - 19 januari 2012 11:07

Så där nu är jag anmäld till BUM50 - Borås Ultra Marathon. En liten nätt löptur på 50 miles (80,45 km) med start i Skatås och mål i Borås. Loppet går på vildmarksleden upp till Hindås, för att där det senare hakar på Knalleleden som går vidare till Borås.

Detta är ett led i min satsning på att hantera distansultra och att springa lopp, där man är självförsörjande. Det skall bli spännande att få ta sig an denna utmaning. Jag har själv länge grunnat på detta att springa upp till Borås. Nu löste SOK Knallen detta problem åt mig.

Av Stefan Manning - 19 januari 2012 07:54

Jösses! Jag har verkligen sovit stenhårt i natt. Igår kväll skulle jag och Carina titta på vår favvo-serie Homeland. Jag är alltid på säkra sidan och spelar in avsnitten. Igår kväll var det befogat. Jag tror inte ens jag hann se introt förrän jag sov som en stock i soffan. Imorse vaknade jag upp i sängen. Fråga mig inte hur jag kom dit. Så det blir väl till att titta på avsnittet efter jobbet. Men det var verkligen länge sedan jag sovit så här hårt.

Av Stefan Manning - 18 januari 2012 08:31

Nu har jag skickat in ansökan om ett nytt jobb. Ett jobb där jag kan få göra något helt nytt och annorlunda. Jag är övertygad att detta skulle betyda ett rejält lyft för mig och ge en ökad livskvalité. Så därför håller jag alla tummar och hoppas - i alla fall att få komma på en intervju. Ni får hålla tummarna också för mig.

LEK

Av Stefan Manning - 18 januari 2012 06:50

Nu för tiden har våra LEK-kvällar hamnat på tisdagar vilket innebär att denna dag numeras förklaras som helig.Denna gång drabbades Hjällbo av vår framfart när LEK gick ut och körde - reclaim motionsspåret.

Av Stefan Manning - 17 januari 2012 05:59

Snart är min ansökan klar. Jag har skaffat fyra riktigt vassa referenser och det enda som återstår nu är att värpa fram ett trevligt personligt brev. Sedan skickar jag in det och håller tummarna.

Ju mer jag har tänkt på det, desto mer inser jag vilket lyft detta jobb skulle innebära för mig.

Av Stefan Manning - 17 januari 2012 05:09

Just nu är jag inte lika glad. Fick ställa in dagens löpning till jobbet. det funkade inte alls. Nu sitter jag på jobbet och surar. just nu är jag tacksam för att jag är ensam, för jag är inget bra sällskap.

Av Stefan Manning - 16 januari 2012 21:48

Dags att nana kudden. Imorgon när tuppen fortfarande befinner sig i REM-sömn skall jag upp och springa till jobbet. Jippiii. Känner mig så jäkla sugen. Det är ju så barnsligt kul att springa. Undrar när man får nog?

Av Stefan Manning - 16 januari 2012 05:33

Åter på jobbet efter en jobbig helg (sprang ganska mycket denna helg - 21,1+24,2 km). Allting verkar ha skött sig denna helg. Inget krångel, inget som stoppat. Kontrollen blinkar blå som Adolfsson-Falk uttryckte det.

Nu sitter jag här med en kopp kaffe och gör mitt lilla snabbsvep på morgonen. Innan de andra dyker upp. Själv skall jag strax sätta igång och skriva ett litet program som vi kommer att behöva. Det skall bli träning på lunchen idag. Dock av det lättare slaget. Styrketräning av mage och ben (jag måste ju vårda knät).

Igår på långpannan slet jag faktiskt av mig knäbandet efter en kilometer och det funkade att springa utan. Jag skall inte utmana ödet och fortsätta så. I alla fall inte på längre sträckor. Det får bli på kortare sträckor. Men det känns som om det finns marginal och det är skönt. Totalt blev det 72 km denna vecka fördelat på tre pass. Förra veckan vart det 74 km. Jag ligger bra på snittet enligt mina mål. T.o.m lite över, så jag har även marginal där.

Till lördag skall jag springa Sandsjöbacka Trail marathon på 43 km, så veckans löpning kommer att inskränka sig till en transportlöpning till jobbet och ett kortare pass då jag tränar med LEK.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards