Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Stefan Manning - 1 februari 2012 18:22

Mina långfillingar från Back On Track har kommit. Speciella så till vida att ett keramiskt material har integrerats i tyget och gör så att värmen reflekteras. Det kommer att bli som en infravärmare, sägs edt. Detta skall jag prova imorgon bitt då jag springer int till jobbet.

Av Stefan Manning - 1 februari 2012 13:51

Idag var det simning på lunchen. Jag var på Sörredsgården och vevade mig igenom 1500 m på lunchen. Fortfarande lämnar tekniken allt övrigt att önska. Men jag fortsätter att mata längder ett par gånger till. Där emot körde jag 4 snabba 25:or med 10 sek vila. Det var väl den enda teknikträingen idag.

Av Stefan Manning - 1 februari 2012 05:39

Idag öppnar anmälning till årets Badwater Ultramarathon. Den stänger den 15 februari. Loppet går i mitten av jul i sommar. det är sådana här små tilldragelser som får det att ljusna i vardagen och jag tänker: "Asch, vad är väl en bal på slottet?"

Jag är ändå inte riktigt fysiskt redo för loppet ännu och behöver ytterligare ett eller två år. Utöver det, så kommer jag att behöva ytterligare två år, för ekonomi, planering och andra förberedelser. För detta är sannerligen ett projekt. Av den anledningen ser jag det inte som realistiskt att försöka sig på en anmälan innan 2016.

Men drömmen finns där. Det går inte en dag utan att jag på något sätt tänker på detta lopp. Dels hur det är attt springa eller på någon pratisk detalj i planeringen. den dagen jag är där, har jag också gjort min hemläxa ordentligt.

Just nu är det en dröm, om några år en verklighet.

Av Stefan Manning - 1 februari 2012 05:27

så var vi redan inne i februari. Januari har blivit en fin löparmånad trots köldknäppen i slutet. 17 löppas, fördelade på total 311 km. det gör ett snitt av 10 km per dag. Målet är att när året är slut så skall jag ha snittat 10 km per dag. Därför känns det bra att få öppna månaden på detta sätt. Januari förra året stannade på 201 km, så det blir ett präktigt mängd-PB. Det kommer att bli månader där jag springer mer än detta.

Denna månad kommer att bli spännande. Ultraintervaller den 11 februari och Kiel marathon den 25:e.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards