Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Stefan Manning - 19 februari 2012 15:57

Jag och CArina har slagit ett slag för kulturen och under förra året gått med i Partille Konstförening. Nu visade det sig att under det årliga januarilotteriet, så hade vi vunnit ett kontsverk. Föreningen lottade ut 50 konstverk och vi stod som nummer 25 på listan att få välja.

Alla vinnarna samlades vid Partille slott och vinnarna fick gå in ensamma i turordning och välja ett alster. När det blev vår tur och vi kom in i hallen, så fastnade blicken omedelbart på en akvarell av Anders Andersson. Besök hette den och föreställer en segelbåt liggandes för ankar. Carina och tydligen också fastnat för den. Vi gjorde en snabb lov i rummet, men vi hade bestämt oss för denna. Kollen var för att se om det fannas något annat vi gillade. Ja det fanns, men det sa inte klick, som det gjorde med denna tavla. Så vårat val var egentligen över inom 5 sekunder.

Nu hänger den fint på väggen mot terassen och den kommer att göra sig bra mot de vackra solnedgångar vi har.

Av Stefan Manning - 19 februari 2012 12:15

Vilken skillnad det var att springa idag, från igår! Jag valde att dra några varv på ultraintervallbanan och där var det ju isfritt! Det var mer spring i benen idag än tidigare i år. Jag passerade milen på 63 min och så fort har jag inte sprungit sedan jag fick min artrosdiagnos i början av december. Jag hade till och med en kilometer under 6 minuter. I och för sig skall jag ju medge att på den tionde kilometern så började det känns i knät. Så det verkar tydligen som om jag hittat gänsen för snabbhet. Kanske jag kan dra på lite till när jag går ner ytterligare i vikt. Men 63 min är ju vackert så. Jag hade från början planerat 5 varv (10 km). Men eftersom jag sprungit på så pass mycket valde jag att ta ett varv till i ett lugnare tempo. Kalla det nerjogg om Ni vill. Så totalt blev det 12,86 km fin löpning och därmed passerade jag 200 km denna månad.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards