Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Kvalitets-TV

Av Stefan Manning - 29 februari 2012 05:39

Läste nu på GP:s hemsida om att TV-tittarna sviker The Voice. När jag sedan tittade på listan över topp 10 TV-program, så kan jag konstatera att SVT1 innehar alla 10 platserna. Och alla 10 platserna har över en miljon tittare. Jag ser inte detta som en slump. Det är ett klart bevis för att SVT står för kvalitets-TV och att folk kanske är trötta på all reklam.

När man i det korkade TV4 säger att man är "strax tillbaka" så är det ettt hån. Strax är för mig max ett par minuter, inte närmare 10 minuter. När reklamblocket äntligen är slut, då skall man hålla på ytterligare ett par minuter och visa trailers! IQ Badboll!! Och när det äntligen är slut kommer den sista reklamattacken. "Programmet presenteras av...".

Sedan fortsätter programmet och då tror man att det är lugnt. I helvete heller. Då börjar det flasha upp massa text i övre hörnet på bilden om att andra program kommer snart. Och varför i helvete tror TV-makarna att jag är intresserad av den informationen när jag tittar på ett program? Jag tror det är dags för dessa intelligensbefriade reklamkanaler att ta ett reläjt grepp och försöka höja kvalitén. Dom lyckas stundtals, med enstaka program, men de duggar inte tätt.

Att visa reklam i TV brukar oftast hängas upp på att man skall kunna producera och köpa in bra program. Och jag ser ju var man satsar på för "kavlitetsprogram" - Gladiatorerna, Big brother, Hollywoodfruar, Paradise hotell och annan skit. Till och med TV4 film har börjat med reklamavbrott.

Detta är nog orsaken till att jag blir mer och mer allergisk mot reklam. Det gäller även många internetsajter. Man skall tvingas på denna skit.

Så heja SVT, deras två kanaler höjer sig klart över de andra i kvalité och i bredd. Åt helvete med reklamen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:43

För att fortsätta följa mig. Gå till: http://ultrastefan.wordpress.com   Denna blogg uppdateras inte mer. Bloggen kommer dock att ligga kvar som arkiv. Detta är sista inlägget! ...

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:38

Hej kära läsare! Detta blir mitt sista inlägg på Bloggplatsen. Jag har tröttnat lite på denna webbplats och all reklam som skitar ner här. Ni har inte märkt något eftersom jag betalat för att hålla den reklamfri. Men det är ett mörker när man skall...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 15:47

Nu fick jag tummen ur och besökt tandläkaren. Efter att ha haft lite ont i tänderna under ett par veckor fikc det vara nog. Jag ringde ner till Folktandvården för att boka en tid. Sköterskan som tog emot samtalet frågade om jag kunde vara där inom en...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 11:38

Onsdag i mitt liv betyder en enda sak - LEK. Dagen då LEK-gänget samlas. Vi tränar lätt och äter en bit mat efteråt. Vi är tre par som gör detta varje onsdag. Nåja. Några gånger har vi fått hoppa över, men de har varit lätt räknade. Igår var det min ...

Av Stefan Manning - 8 augusti 2012 15:04

Nu har jag packat akutväskan om jag skulle behöva åka in till akuten. Vilket kommer att ske nästa hjärtflimmer. Det är inte som en läkares akutväska utan mer grejer som är bra att ha med sig under de långa väntetiderna. A4 kollegieblock, penna, reser...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards