Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Stefan Manning - 6 mars 2012 21:55

Det har varit en lång dag och jag känner mig ganska slak just nu. Strax skall jag ner i bingen och få sova lite. Det ser jag verkligen fram mot. Ikväll har jag påbörjat arbetet med att förberedda flytten av manning.nu.

Av Stefan Manning - 6 mars 2012 08:54

Dagen har ju börjat bra. Sitter ganska nöjd vid min arbetsplats efter en genomförd transportlöpning till jobbet idag. Som vanligt klev jag upp i svinottan och startade färden 04:40. Det är inte fråga om hastighetslöpning,utan bara att ta det lugnt och fint och frakta sig till kneget med hjälp av apostlahästarna. Nu börjar det ljunsa mer och nu kan jag få uppleva hela gryningen på vägen in. Under vintern har det varit fråga om ren mörkerlöpning.

Men dagens tur bjöd på en fantastisk gryning. När jag kom ner till hamnen låg älven helt spegelblank. Sådant utstrålar ett harmoniskt lugn. När dagen sedan bröt igenom skiftade det i olika färgnyanser då vattnet reflekterade den nya dagens första stapplande steg. När jag sedan passerade Älvsborgsbron, kunde jag se gryningen i hela dess prakt.

Vid sådana här upplevelser, glömmer man av att man är ute och springer. Det är bara att njuta av denna gratisföreställning. Just sådana här turer gör att man vill ut och springa. Denna gång fick jag nöja mig med 24,1 km.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards