Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Stefan Manning - 31 mars 2012 17:32

Nu är mars månad tillända vad det gäller träning. Några timmar återstår av månaden. Men so far - so good. Jag har under mars avverkat 360,3 km och totalt under årets första kvartal har jag kutat ihop 937,0 km. Det gör ett snitt på på 10,3 km per dag. Så än så länge ligger jag på målet att snitta 10 km om dagen. NAturligtvis är jag nöjd.

Nu har jag 63 km kvar till 1000 km, det skall jag ha knäckt till födelsedagen, den 9 april....

Av Stefan Manning - 31 mars 2012 14:21

Hemma igen efter ett härligt och faktiskt riktigt avkopplande pass. Idag blev det 22,6 km löpning i ett blåsigt men halvklart väder. Som vanligt drog jag till Humlebadet. Vände tillbaka genom Jonsered och Kåhög, vidare ner till Utby och Sävenäs. Tog av vid Lemmingsvallen och fortsatte hemåt.

Det kändes bra, inte så där segt och ansträngande som det gjort de senaste två veckorna. Jag märker en klar skillnad sedan jag tog bort blodtrycksmedicinen Amlidopin. Så mycket vatten den medicinen har samlat på sig i min kropp och jag har inte gjort något annat än att pinka de senaste dagarna.

Av Stefan Manning - 31 mars 2012 11:03

Nu  är jag redo att ge mig ut på helgens första löppass. Jag skall nå målet att passera 1000 km senast på min födelsedag - den 9 april. Just nu är jag på 914,4 km, nu när jag tar månadens sista tugga med löpning.

Av Stefan Manning - 31 mars 2012 09:45

Jag kunde inte låta bli. Men jag var ute på TV-shop och handlade en "Total core" som jag fick igår. Efter att sett en reklamsnutt, kände jag att jag var helt enkelt tvungen att testa. Jag kan säga att för den välytränade är detta inget att ha. Men för mig med kass bålstabilitet. Ja, kanske. I alla fall i början för att komma igång och få en hyfsad grund att bygga på kommer den nog att funka. Återstår att se.

Det var första gången jag handlade på TV-shop.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards