Alla inlägg den 26 april 2012

Av Stefan Manning - 26 april 2012 10:42

Så var det dags för en transportlöpning igen. Det var ett tag sedan och jag hade saknat det. Dagen till ära så invigde jag dels min nya tröja jag fick av LEK-gänget igår. Den skulle visa sig vara guld att ha på sig denna morgon. Dels så provade jag min nya Salomonrygga med de nya flaskhållarna på framsidan. De visade sig fungera riktigt bra. Jag kan inte annat säga att jag är riktigt nöjd med mina nyförvärv.

Däremot var löpningen ingen större höjdare. Det var en ganska seg historia. Jag kände mig ganska stel, men det gick ända att springa på hyfsat de 23,6 kilometrarna. Jag hade ingen jacka på mig, utan sprang i långa kompressionstight från 2XU, på överkroppen hade jag en långärmad crafttröja med vindpanel och ovanpå det den nya tröjan jag fick av mina LEK-kamrater. Den var perfekt och värmde över ryggslutet. Vädret var OK. 8 plusgrader på morgon när jag startade (04:35) och en svag vind. Vid 11 km kom en lättare regnskur, men det fanns ingen anledning att plocka på skaljackan. men det var bara att mala på.. Jag tog vätska regelbundet som vanligt. Vid ca 2,5 km kvar kom ytterligare en regnskur, men den störde inte så mycket den heller.

Dagens pass blev 23,6 km och nu har jag passerat 1200 km.

Nu blir det vila fram till lördag då jag skall springa Lerumsloppet. Jag springer hemifrån till Bagges tORG I LERUM (12 KM), springer loppet (10 km) och sedan hem igen. det blir ett bra pass.

Av Stefan Manning - 26 april 2012 10:35

Det blev lite hektiskt igår. Jag och Carina åkte ner till Freeport i Kungsbacka innan vi åkte hem till Eva och Nisse för LEK-träning. Jag hämtade flaskhållare för min nya Salomonrygga som jag beställt.

Kvällen blev naturligtvis übertrevlig i vanlig ordning. Till min stora överraskning fick jag en försenad födelsedagspresent. En funktionströja, en sådan där lång sak som går ner över ryggen och sådana älskar jag. Jag vill gärna ha något som täcker ryggslutet. På bröstet stod den ytterst passande texten - "I will run for beer!" Kan det bli bättre?

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards