Alla inlägg den 29 april 2012

Av Stefan Manning - 29 april 2012 21:16

Imorgon skall jag byta bredband och TV. Vi slutar med ComHem och börjar med Telia istället. Vi sparar en hel del pengar på detta. Men vi får se hur mycket strul det blir med övergången. Så det kan vara lite tystnad från Partille imorgon. Skönt kanske en del säger, tråkigt kanske andra säger...

Av Stefan Manning - 29 april 2012 19:35

Under eftermiddagen fick jag äntligen kommit ut på terrassen och börja spola av den med högtryckstvätten som jag lånat. Den gjorde susen och jag passade på att tvätta bort lite algbeläggningar också med algtvättmedel. Jag har en liten bit till att göra imorgon. Sedan kan jag olja in det hela.

Av Stefan Manning - 29 april 2012 19:32

Det klassika dagen efter brukar resultera att man vaknar med en rungade huvudvärk. Det var precis det jag gjorde. Det var en riktig hemsk huvudvärk jag vaknade upp med. Men efter lite frukost som jag trots allt lyckade få i mig och ett par tabletter Eaze som försvann huvudvärken vid middagstid. Allt jag drack igår kväll förutom vatten var en flaska lättöl. Så huvudvärken berodde i alla fall inte på det.

Av Stefan Manning - 29 april 2012 19:30

På kvällen igår blev jag och Carina bjudna till hem till Hennes väninna Lotta och henns sambo Anders på lite återhämtningsmiddag. Det var välbehövligt och vi hade en riktigt trevlig kväll med mat och prat. Det kändes verkligen som en bra avslutning på dagen.

Av Stefan Manning - 29 april 2012 19:20

Efter målgång hittade jag Carina som gjorde tummen upp. Jag bytte några ord med Carina och Lotta innan jag satte av hemåt. Det var inte på lika lätta ben som tidigare. Men det malde ändå på. Jag hade hela tiden varit noga med energiintag. Var resan till Lerum jobbig på Jonseredsvägen, borde den varit lättare på hemvägen. Så var det inte den är ganska jobbig att springa hem också.

Vädret hade nu blivit sämre och solen var borta. En liten kyl kall vind började störa mig. När jag kom ner till Jonsered började jag stelna till ganska rejält. Men jag tog ändå en liten omväg för att länga distansen. Inne i Jonsered tutade en bil på mig, där satt Mellanben från jogg.se och vinkade. Jag vinkade tillbaka. Jag fortsatte genom kåhög och ner mot Lexby. Det tog mig en kvart längre tid att ta mig hem en vad det tog till Lerum. Men jag hade gjort det jag förutsatte mig. Att springa till Lerum, springa Lerumsloppet och sedan hem.

Skitnöjd!

Av Stefan Manning - 29 april 2012 19:13

Väl framme i Lerum mötte Carina upp. Jag hämtade ut min nummerlapp, stretchade och drog bort till Pressbyråkiosken och köpte en cola och två negerbollar. Jag behövde få i mig extra energi. Jag hann också byta några ord med Lotta - Carinas väninna. De båda skulle springa 5 kilometarn.

Starten gick och jag hängde med i en grupp som dock splittrades vid ca 3 kilometer. men jag kom i samspråk med en kvinna som visade sig vara läkare och höll på med idrottsmedicin. Där såg jag genast min ersättare till min nuvarande läkare som skulle gå i pension. Det var banne mig det bästa på hela dagen.

Annars var loppet i sig tämligen odramatisk och jag sprang dessa 10 kilometrar mest ppliktskyldigast. Jag hade inga som helst ambitioner på tid eller placering. Detta lopp var bara en delmängd i ett långpass. Den stora behållningen är Kastenhofsbacken. Där fåt man banne mig veta att man lever. Men även den klarade jag av utan större åthävor.

Jag kom i mål på 1:11:15 enligt klockan vid målet.

Av Stefan Manning - 29 april 2012 18:36

Igår sprang jag Lerumsloppet. Jag startade med att transportlöpa hemifrån upp till starten på Bagges torg i Lerum. En sträcka på 12 km. Det var kanonväder ute och jag hade tagit på mig min nya rygga och fyllt vätskeblåsan med Perpeteum. Jag hade dessutom satt på frontväskan, som jag fyllt med gel och nötcreme. Bra rustad med andra ord.

Jag sprang min vanliga väg upp mot Humlebadet och fortsatte sedan på vägen mellan Jonsered. Det är en ganska jobbig väg att springa med en över 2 km lång stigning. Hela vägen fram till lerum är ganska kuperad och krävande.

Jag tog det ganska lungt ändå, jag hade två timmar på mig att springa dit. Det var härliogt väder ute och strålande sol.

Det här ögonblicket hade jag väntat på hela veckan.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards