Alla inlägg under april 2012

Av Stefan Manning - 19 april 2012 05:16

Kursdag idag. Vi kör vidare med vår Cobol efter en dags uppehåll. Jag har sovit väldigt illa i natt, knappt något. Så det kommer att bli en utmaning att vara alert idag.

Av Stefan Manning - 19 april 2012 05:12

Igår hade vi LEK-gänget hemma. Som vanligt när vi står för värdskapet tar vi rundan utmed Lexbyvägen till Kåhög gård och tillbaka. Jag kände att vi behövde nog hitta en runda. Den börjar bli lite tjatig.

Av Stefan Manning - 18 april 2012 13:32

Jag kunde inte låta bli. Det blev lite lunchlöpning idag. Vädret var kanon, bortsett från lite vind. Varför kunde vi inte haft sådant väder i lördags. Jag tog inte i för kung och fosterland, det var inte syftet. Syftet var mer att rensa skallen. 10 km blev det.

Det blir mer löpning ikväll, då kommer LEK-gänget hem till oss.

Av Stefan Manning - 18 april 2012 05:48

Även om det var ett enkelt beslut i lördags att bryta TEC, är detta något som ligger och gnager inom mig. Jag försöker analysera och reda ut vad det egentligen var som gick fel och jag kan inte riktigt släppa det ännu. Det stör mig lite att jag inte förmådde att ta upp den energi jag stoppade in.

En sak vet jag - att jag skall tillbaka 2013.

Men som kompensation för detta fiasko har jag bestämt mig för att starta i Kungsbacka Marathon på lördag. Den går på samma bana som Kungsbackaloppet (halvmaran). Inte världens roligaste bana, men det blir i alla fall ett långpass. Syftet är att få lite ro i sinnet och lägga TEC bakom sig.

Av Stefan Manning - 18 april 2012 05:33

Igår var det en heldag i skolbänken. Jag håller på att lära mig stordator och att programmera i COBOL. det gäller att få bort tänket från I-series (QS/400) som jag jobbar med idag. Men det är kul att få lite nytt i sig. Problemet med programmering är att man måste sitta och pilla med det.

Kursen fortsätter imorgon. Jag skall se om jag får lite tid med detta idag mellan varven.

Av Stefan Manning - 17 april 2012 12:16

Jaha, nu sitter jag är på en kurs i COBOL, tänkte att jag skulle hitta en ny inriktning i min arbetskarriär. Det tjatas ju om vilken brist det är. Nu är det upp till bevis.

Av Stefan Manning - 17 april 2012 05:38

Nu sitter jag på jobbet, med en nästan fågelholksliknande blick. Vad var det som hände i Täby? Varför? Jodå. Tankarna far runt i skallen. Jag kan fortfarande inte fatta vad det var som gick fel. Jag tyckte verkligen att jag hade förberett mig på absolut bästa upptänkliga sätt. men tydligen var det inte så.

Som det är nu, så tänkre jag nog starta i Kungsbacka marathon. Någon djävla kompensation skall jag ju ha från Täby-fiaskot.

Av Stefan Manning - 16 april 2012 22:16

Efter allt debackel i Täby, så skall man dessutom iväg och jobba imorgon. Jag kan banne mig hålla mig för skratt. Har annat att tänka på än jobb just nu.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards