Alla inlägg under april 2012

Av Stefan Manning - 11 april 2012 05:19

Det börjar dra ihop sig. Lördagen och TEC närmar sig med stormsteg. Jag inser att det börjar bli dags att plocka ihop sina pinaler. Inte bara kläder, utan äevn annat som skall med. Rygga, vätskesystem och lite tillbehör runt där så att man kan preppa kvällen innan. Fan! Det här skall bli kul. Nyhet i år är att Ni kan följa mig och de andra deltagarna i Täbyterrängen.

Av Stefan Manning - 10 april 2012 08:24

Så är man igång med en ny arbetsvecka. Och första dagen på det nya stället. Vilken underbar känsla att slippa det gamla schappet. Återigen fick vi ett lyft i vår arbetsmiljö...

Av Stefan Manning - 9 april 2012 20:25

Så där nu har barn, syskon med respektive varit hemma hos oss på födelsadeagsfika. Tårta och bulle har det varit i stora lass. Kanske lite för stora lass. Men vad gör det. Imorgon är det vardag igen och tillbaka till hamsterhjulet för att ta ytterligare ett litet pyttesteg närmare min pension.

Tack alla Ni som firat mig idag  :-)

Av Stefan Manning - 9 april 2012 13:22

Naturligtvis skall man fira en födelsedag med ett löppass. Annat vore totalt otänkbart. Trots skitväder och regnande, gav jag och Carina oss ut. Jag körde lite bakåtintervaller. När vi nådde Kåhög, delade vi på oss. Jag tog omvägen över Tulteredsvägen och Carina fortsatte genom centrala Kåhög. Sedan var tanken att jag skulle springa ifatt min dam. Och jag fick slita, Hon hade dragit på ganska bra och jag var inte ifatt Henne förrän vid Lexby gård. Sista kilometern när jag sprang ifatt Henne, gick på 5:49. Längesedan jag sprang så fort. Vid fortsatte tillsammans hemmåt och strax innan vi nådde hemmet, vek jag av in på ultraintervallbanan som jag sprang 2 varv. Carina fortsatte hem och töjde sin runda lite till 7 km.

De två varven på UI-banan gick också med tempo. Och jag kände mig inte helt väck. Totalt fick jag ihop 12,49 km. Och detta var sista träningspasset inför TEC nästa helg. Jag känner mig väldigt nöjd och tillfreds. Nu har jag gjort allt jag kunnat inför TEC vad gäller träning. Jag har en årstotal på 1047 km och en månadstotal på 110 km. Det känns riktigt bra nu och jag kan inte skylla på dålig träning i alla fall. Jag känner mig bra förberedd ionför TEC.

Av Stefan Manning - 9 april 2012 09:13

Jag vaknade upp till enregning dag och dessutom min födelsedag. Dagen startade bra. Kaffe på sängen och sång av Carina. Det viktigaste denna dag är att hinna med ett träningspass. Dagens pass kommer dessutom att bli det sista passet innan TEC. Sedan skall jag synda lite när la famillia kommer senare i eftermiddag med att mumsa Schwarzwaldtårta, som jag älskar näst efter princesstårta.

Nu är jag 56 bast och om 4 fyra år vet jag om jag kommit med till Badwater eller inte. Det där med att känna sig gammal tycker jag inte, även om jag själv skojar om det ibland. Man är så gammal som man känner sig och med 1038 löpkilometrar i år, jag jag banne mig inte som en 56 åring....

Av Stefan Manning - 8 april 2012 13:39

Idag blev det bakåtintervaller tillsammans med Carina. Turen gick denna gång ner till Kviberg utmed Utbyvägen. Där tog vi av och sprang ner mot Säveån och Sävenäs. Den följde vi sedan tillbaka till Partille. Under färden vände jag om och sprang tillbaka ca 100 - 150 m, för att sedan vända upp och springa ikapp Carina. Det märks att Hon har blivit vassare, för nu får jag ligga i som en liten bli för att hinna ikapp. Det är nog en tidsfråga innna jag får överge denna träningsform.

Av Stefan Manning - 8 april 2012 10:23

Jag har sovit gott i natt. Nu skall jag få på mig löpkläderna och ge mig utpå en påskdagsrunda med Carina. Vi funderar på att dra ner mot Utby och sedan utmed den vackra Säveån tillbaka.

Efter det skall det bli tvätt av terass och projektarbete.

Av Stefan Manning - 7 april 2012 17:43

Idag var jag äntligen ute igen efter två olidliga (men nödvändiga) dagar av vila. Även om solen lyste på en delvis klar himmel var det inte det bästa vädret. 3-4 plusgrader och en kall äcklig vind. Det hela kändes väl hyfsat bra. Jag tog den vanliga svängen upp mot Humlebadet och hittade en massa omvägar på tillbakavägen. Kan ju inte påstå att jag kände mig väck efteråt. Det var som en dag på jobbet.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards