Alla inlägg under april 2012

Av Stefan Manning - 7 april 2012 14:15

Jag och Carina tog bussen in till stan idag. Hon skulle köpa en jacka på rea och jag skulle kolla på en löparrygga. Carina fick tag i det Hon sökte, men jag kammade noll. Blir faktiskt ganska irriterad när man läser på Salomons hmesida om vilka som säljer deras produkter. Där står det bland annat Naturkompaniet. Men när man gör sig omaket att åka ner så visar det sig att dom säljer inga Salomonprodukter. Djävla ufon.

Av Stefan Manning - 6 april 2012 22:51

Idag har jag varit flitig i köket och gjort rent på bänkar, spis och köksfläkt. Carina röjde av övervåningen. Vi var grymt effektiva. Nu på kvällskvisten har jag skapat upp nya mailkonton på vår familjedomän - manning.nu.

Snart är enna domän ompekad till det nya webhotellet vi skall vara på. Lite att stå i med andra ord.

Imorgon är det åter dags för träning, vilket gör att jag kan gå till sängs med ett leende på läpparna.

Av Stefan Manning - 6 april 2012 14:10

Idag är det städardag här hemma. Jag har gått lös på köket och Carina röjer på övervåningen.Nu sitter vi ner och tar en paus och ser på en inspirerande dokumentär på TV4 - Blindsight. Om några tibetanska tonåringar som är blinda och skall bestiga en över 7000 m hög topp som ligger bredvid Mount Everest.

Helt fantastiskt att se.

Av Stefan Manning - 5 april 2012 13:02

Som alltid innan storhelger vaknar alla ufon till liv och skall ha saker gjort i sista minuten. Denna skärtosdag inget undantag. Varför i helvete är det så svårt att tänka åtminstone ett snäpp framåt?

Nu sitter vi här och snärjer livet ur oss, medan vissa gapar över att få saker gjorda.

Av Stefan Manning - 5 april 2012 08:27

Så var det sista arbetsdagen denna vecka. Eftersom vi flyttar ut från den byggnad vi huserat i, vilket inte är en dag för tidigt, så sitter vi alla och jobbar hemifrån idag. När jag återvänder på tisdag så blir det i den byggnad vi lämnade, så är det med stor glädje.

Jag känner mig så här dagen efter grymt nöjd med att ha passerat 1000 km och det känns bra inför TEC. Löpningen igår gick ändå förvånansvärt bra. Nu väntar vila i två dagar. Därefter blir det träning påskafton, påskdagen och annandagen innan totalvila inför TEC.

Av Stefan Manning - 4 april 2012 23:21

Idag sprang jag till vår LEK-träff i Hjällbo. Hela löpturen tillsammans med gänget blev 17,65 km. Och jag kunde alltså med 3,65 km marginal passera 1000 km i år. Ett nytt löprekord för min del och det känns riktigt bra. Nu är jag nöjd. Jag kan starta TEC med minst 1000 km i bagaget. Det känns bra.

Av Stefan Manning - 4 april 2012 08:31

Ikväll så skall jag äntligen passera 1000 km-vallen. det kommer att ske genom lite löpning till Hjällbo och till veckans LEK-träff. Då kommer jag att klippa de 14 km som återstår. Efter detta blir det två dagars vila och lättare träning under resten av påskhelgen. Sedan blir det vila fram till TEC.

Kommer att vara bättre förberedd i år och skall dessutom inte trampa fel, som jag gjorde förra året och som ledde till att jag fick bryta efter 50 miles.

Av Stefan Manning - 4 april 2012 05:30

Idag är det min sista arbetsdag i den byggnad jag sitter i. Nu skall vi äntligen få lämna det här djävla schappet och flytta tillbaka till vårt gamla ställe. Något som gör att stämningen åter kommer att åka upp ett snäpp. Jag kan för mitt liv inte få in i skallen hur man kan placera folk i sådna kåkar.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards