Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Stefan Manning - 3 maj 2012 05:39

Dessutom hade telefonen ringt utav bara den medan jag var ute och sprang igår. Jag brukar av princip inte ta med mig telefon ut på löpar rundor. Jag anser att det är jag som bestämmer över telefonen och telefonen skall inte styra mig. jag blir bara så trött då jag ser alla som är ute och går och som inte ens klarar av en sådan enkel sak att låta telefonhelvetet vara ifred medan de går. Det finns till och med idioter som sitter och snackar och SMS:ar medan de cyklar!!

Nog fan skall folk gå och knappa på den och överlåta ansvaret på sin omgivning att de skall undvika dennes vingliga framfart. Vad är det som är så viktigt att man inte kan släppa telefonen medan man går utomhus? Varför skapar folk ett sådant beroende av ednna tingest? Hur sjutton kunde vi klara oss förr i världen (och det var inte så länge sedan) då telefon satt förankrad i väggen med en sladd. För vem skall man alltid vara tillgänglig och varför?

Och sedan klagar kreti och pleti på att stressen i samhället ökar och man måste vara tillgänglig. Tjena!

Jag:

  • tar aldrig med mig en telefon in på ett möte - det är mötet som skall ha min uppmärksamhet.Inte telefonen.
  • tar aldrig med mig jobb-telefonen på lunch. Lunchen är arbetsbefriad och den skall vara en paus från arbetet. En stund för återhämtning.
  • tar aldrig med mig jobb-telefonen hem. När jag stämplat ut, så är jobbet slut, såvida jag inte kommit överens om att jobba övertid eller ha jour.
  • tar endast med mig min egna telefon ut på träning när det är riktiga långpass. Då är den satt på tyst läge, för när jag är ute så skall jag träna. Det är min tid, då är jag inte tillgänglig. Telefonen är med enkom av säkerhetsskäl.
  • släpar inte med mig telefonen i tid och otid hemma.
  • skulle jag glömma telefonen hemma när jag går ut, går jag inte tillbaka för att hämta den. Då får den ligga där den ligger.
  • totalvägrar att låta mig styras av telefonen och skapa ett beroende till den, som så många har gjort.
  • låter inte telefonen bli en elektronisk fotboja, som den blivit för många.

Kapa Er navelsträng till telefonen Ni också. Telefonen är bra, men den skall användas med förstånd. vem tackar Dig för att Du har gjort Dig "tillgänglig"?

Av Stefan Manning - 3 maj 2012 05:33

Jag fick ett riktigt ätanfall igår. Jag kom tillbaka efter mitt träningspass på 13,5 km och var så förbenat hungrig. Så där riktigt crunch.hungrig Då bestämde jag mig för att göra varma mackor, men jag hade ingen skinka. det fick bli bara med ett par ostskivor, det mättar. Icke. jag gjorde banne mej 4 stycken till. Men efter det blev jag så slö och loj.

Nu blir det i alla fall vila fram till lördagens 6 timmars.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards