Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Stefan Manning - 4 maj 2012 21:51

Jag känner mig just nu väldigt trött och matt i kroppen. Det har varit en konstig vecka. Nu skall jag hoppa i säng och försöka få lite sömn. Kl 6 imorgon stiger jag upp och drar till Tibro för en 6 timmars. Inte världens bästa förutsättningar där och inte världens bästa förberedelser- igen. *suck*

Av Stefan Manning - 4 maj 2012 05:45

Då har jag fått igång bredbandet från telia där hemma. Jag blev lite lurad. Kabeldragarna som var och drog in den nya fibern sa att RJ45-uttagen (nätverksuttag)vi har överallt i lägenheten (som sitter bredvid ComHem-uttagen) skulle kunna användas. men det var helt fel.

Servicekillen som kom igår tåade fram till Teliauttaget, slet bort ett plastlock. Där inunder, satt uttaget för bredband. Dessa RJ45-uttag var inte alls inkopplade. Grrrr...    Så nu har jag bredband in till en punkt i lägenheten. Nu måste jag bygga allt själv. För jag vill ju ha det till vårt arbetsrum. Den nya routern jag köpte hade två USB-portar där jag hade tänkt att ansluta två externa hårddiskar. Om jag inte drar kabel eller gör något annat, måste jag ställa routern nere i vardagsrummet. Och det är helt tvärtemot vad jag hade tänkt. Så därför känner jag mig lite lurad. Mitt tänk byggde på att dessa RJ45-uttag överallt i lägenheten skulle funka.

Dags att ta på tänkarhatten.

Av Stefan Manning - 4 maj 2012 05:35

det är lite dåligt med laddning inför tävlingar nu för tiden. Jag har inte haft optimala uppladdningar inför lopp. Exempelvis Kungsbacka marathon, Lerumsloppet, Skövde 6H, Kiel marathon och min uppladdning inför morgondagens 6 timmars i Tibro, känns inte heller optimal.

Den absolut bästa uppladdningen jag haft i år, var inför TEC och det loppet bröt jag. Var finns logiken?

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards