Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Stefan Manning - 27 maj 2012 23:35

Idag fick jag ganska ont i magen igen. Så jag åkte ner på en datortomografi men det visade sig att dissektionen inte hade ökat utan allt var som innan. Däremot visade det sig att ett av blodkärlen till magsäcken hade fått en förträngning, vilket gör att det inte kommer fram tillräckligt med blod till magsäcken, för att smältan födan. Detta ger orsakar magsmärtorna. Mycket enkelt uttryckt så har jag fått en kärlkramp i kaggen. En buk angina. Imorgon skall man bestämma hur detta skall behandlas. Medicinering eller en date med skalpellen. Jag föredrar det senare. Det är ju lika bra att få det fixat medan man ligger här och häckar på hospitalet.

Det skall tilläggas att jag kan äta med inte vad som helst eller hur mycket som helst. Det skall vara så lättnedbrytbart att det inte krävs så mycket blod till magsäcken så att säga.

Så imorgon får jag se vad som bestäms. Denna angina är orsakad av dissektionen. Jag känner mig ändå vid gott mod och är försiktigare med vad jag äter.

Av Stefan Manning - 27 maj 2012 09:52

Igår kväll kom Carina upp och vi satt och tittade på melodifestivalen tillsammans. Första TV-kvällen på flera veckor. Det var väldigt rogivande för oss båda. Det kändes lite konstigt att ha detta lördagsmys i ett rum på en hjärtintensiv. Men den var verkligen guld värd.

Att Loreen vann gjorde inte saken sämre.

Annars är läget oförändrat. Man pumpar i mig piller och justerar blodtryck för fulla segel.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards