Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Stefan Manning - 10 juni 2012 16:33

När Carina var här idag, då tog jag ut Henne på ett varv på min 15 minuters bana. Väl tillbaka igen stötte vi på ett par ur personalen. Då flög fan i mig och jag tog en chans. Jag frågade om det var OK att åka ner till cafeterian vid entrén, eftersom jag inte hade övervak för hjärtat inkopplad. Och se! Det fick jag! Vi tog hissen ner och botaniserade i shopen. Jag köpte en tidning. Sedan gick vi ut i friska luften en sväng. Så djävla underbart! Dagens andra påfyllning i det mentala förrådet. Den behövde jag verkligen.

Av Stefan Manning - 10 juni 2012 10:45

Idag klockan 10 prick, startade jag mitt egna tidslopp som gick runt avdelningen, där jag ligger på Östra sjukhuset. Jag har stegat upp och kommit fram till att den är ca 160 m. Nu skulle jag gå denna under exakt 15 minuter.Jag ångade inte på, utan gick som vanligt, som jag brukar här. Jag hann gå 6 varv plus ytterligare ca 60 m. Totalt blev det 1020 m.Direkt efteråt mätte jag blodtrycket, som låg perfekt. Inget märkvärdigt för en vanlig dödlig, men för mig var det ett jättelyft för mitt psyke. Nu tog jag det första steget i en lång och mödosam resa tillbaka. Nu är jag barnsligt nöjd.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards