Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Stefan Manning - 12 juni 2012 19:28

Förutom Carina, så kom även Eva och Nisse på besök, nyss hemkomna från Irland. När vi satt och hde det som trevligast, kom en sjuksköterska in och ville sätta en nål in för morgondagens kontraströntgen. Ingen lätt uppgift, många hade gått bet innan.

Sedan var det inte världens lättaste sak att sticka heller när muntra tillrop från mig och de andra uppblandade med taskiga göteborska ordvitsar haglade i rummet. Hon var riktigt tålmodig. men precis som jag förutsåg, gick hon bet och för första gången så ringde dom upp en sköterska från narkos. Dom skulle tydligen vara grymma på att sticka och hon levde minsann upp till sitt rykte. Det var fixat på ett kick. Jag såg direkt på henne när hon dök upp att det var en som kunde sina grejer. Imponerande. Så nu är jag redo för kontraströntgen imorgon. Hej hå....

Av Stefan Manning - 12 juni 2012 19:22

Grannarna i sängen bredvid kommer och går. Det senaste tillskottet får en att fundera. En grabb som kommit in med morsan i släptåg. Vid sängen radade han upp 5 st halvliters cola och två snusdosor. När middagen kom, så ville han inte ha. Utan dom tågade ner till matstället mittemot och käkade hamburgare. Cola och hamburgare är det enda han lever på. Detta varieras med korv och mos.

Jag har full förståelse varför denna unga man hamnar på en hjärtklinik. Han kan inte vara så gammal, men hälsomässigt körd i botten. Man börjar verkligen fundera.

Av Stefan Manning - 12 juni 2012 13:23

Jag skall nog få tiden att gå. Min underbara blivande hustru bar upp datorn åt mig igår och jag har en hel del att göra på den. Nu har jag hämtat mig från gårdagens käftsmäll och ställt in mig på en vecka till på hospitalet. Vad har jag för val egentligen? Det senaste budet är att göra en datortomografi på fredag. Därefter permission över helgen för att återvända på måndag för ett utskrivningssamtal.

Om nu detta håller återstår ju att se. Jag är ganska luttrad nu på den punkten. Annars mår jag bra och blodtrycket ligger där det ska. Men jag blir väldigt snabbt trött. Lungblåsorna har inte haft den bästa tillvaron på grund av mitt långa sängliggande och att jag har haft lite vätska i lungorna också.

Så just nu är datorn min bästa vän här uppe.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards