Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Stefan Manning - 14 juni 2012 21:42

Nu gör jag den där tabben jag inte får göra. Jag tar ut saker i förskott. Jag förväntar mig att få åka hem i morgon. Tänk nu om jag åker på en käftsmäll och måste vara kvar. Jag kommer inte att fixa ytterligare en fördröjning igen. Trots det begår jag dödssynden att låsa på hemgång imorgon. Jag kan inte släppa tanken på det.

Av Stefan Manning - 14 juni 2012 11:19

Nu är det mycket som talar för att jag får komma hem imorgon. Då skulle jag vilja en pizza med extra mycket jalapeno och en Carlsberg. Men det absolut första jag gör är att raka bort 35 dagars skägg och be Carina klippa mig. Just nu ser jag ut som en Robinsondeltagare.

Av Stefan Manning - 14 juni 2012 10:21

Nu är jag inne på dag 34 på sjukhuset. Men mycket talar för hemgång imorgon. Sannolikheten bedömer jag till 75-80%. I så fall blir det min sista natt här i kväll.

En stor lättnad var det när man flyttade ut min granne till ett enskilt rum igår. Aldrig någonsin har jag hört en sådan gnällig och otrevlig person. Kallade personalen för subba, hagga och hotade till och med en med stryk. Då satte sjuksöterskan ner foten och förklarade att man inte tolererade någon form av hot. Att sedan efter en sådan incident fortsätta vara proffsig och ge vård med empati gjorde djupt intryck på mig. Jag är djupt imponerad av deras proffsiga uppträdande och vänliga bemötande, trots alla okväden som for ur munnen på den pajasen. För det var en sketunge på 22 år som aldrig fått lära sig att veta hut. Jag hade flera gånger lust att gå bort och slå något hårt i huvudet på den fan.

Så när dom rullade bort honom vid åttatiden igår var det en befrielse. hela dagen hade jag hört hans klagomål. Men friden varade inte länge. Vid halv två tiden i natt rullade man in en ny patient. Så där gick den nattsömnen. Men så är det på sjukhus. Den som trodde att man skulle få vila på ett sjukhus, misstar sig grundligt.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards