Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Stefan Manning - 18 juni 2012 14:17

Lite märkligt detta. Att man skall behöva att få nya rutiner på plats. Jag inser att det inte är så lätt och att det kommer att behövas tid för det här. jag skall ge mig in i en tillvaro utan träning. Det är en riktig djävla omställning, det. Funderade mycket på detta under sjukhusvistelsen, men det blev ändå inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Av Stefan Manning - 18 juni 2012 12:53

För en stund sedan var jag ute på vad man skulle kunna säga vara ett embryo till träningspass. Jag gick ett varv på ultraintervallbanan. Ganska exakt 2 km. Det var inget snabbtempo utan vanlig lugn och sansad gång. Jag klockade in mig på 29:02.

För att ha riktig koll mätte jag blodtryck innan och efter passet och det hölls sig på korrekta nivåer. Det känns ju skönt att man kan i alla fall tar en promenix utan att blodtryck har iväg.

Av Stefan Manning - 18 juni 2012 07:38

Knappt 2 dagar har hunnit gå sedan jag kom hem från sjukhuset, när en känsla av rastlöshet överföll mig på sena eftermiddagen. Denna rastlöshet satt i hela kvällen och det blev faktiskt till och med lite svårt att somna. Men igår när jag kröp till sängs, så for en massa tankar genom skallen kors och tvär och plötsligt gjorde jag insikten. Min rastlöshet är helt enkelt löparabstinens. Att inte få snöra på sig skorna och ge sig ut på en behaglig 13 km-runda.

Den kanske kommer sent och jag var nog inte beredd på det. På sjukhuset var det ju liksom solklart att jag inte kunde ge mig ut och springa. Väl hemma så lurde jag mig själv att tro ett tag att allt var som vanligt, vilket det ju faktiskt inte är. Så abstinensen gjorde också ett sjukuppehåll, för att återkomma.

Nu när jag vet vad det är, är det bara att bearbeta detta. Kanske genom att sätta upp långsiktiga mål. Men jag får nog ta denna sväng en gång till. Jobbigt? Ja, förvisso, men inte lika jobbigt som min sjukhusvistelse. Detta är trots allt hanterbart.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards