Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Stefan Manning - 13 juli 2012 17:34

Dagens träningspass blev ett hårt sådant. Jag lånade Carinas stavar för att testa lite stavgång också. Dessutom hade jag med mig MP3-spelaren ut också. Jag gick ut i ett högt tempo, som jag gjorde för någon vecka sedan, men ändå sa att jag hade en liten växel kvar. Jag låg då på under 10 minuters tempo i snitt. Efter 2 varv på UI-banan och 4 avverkade kilometrar bestämde jag mig för att gå på max den sista kilometern och gav allt jag hade då - utan att springa. Jag skulle gå så fort jag någonsin kunde, utan att det skulle gå över i löpning. Målet var att komma under 9 minuter på den kilometern och det gjorde jag med besked - 8 minuter blankt. Totalt powerwalkade jag 5 km på 46:20. Det gör en hel del med stavar och musik. Carina som var med drog ett varv till.

Så nu sitter vi här - båda nöjda.

Av Stefan Manning - 13 juli 2012 14:30

Detta med support kan vara ett riktigt äventyr. Min sambo har nu i ett antal timmar stångat pannan blodig mot Telenors support, som verkligen inte håller hög klass.

Men Hon uppvisade en imponerande grad av tålamod, för jag vet inte ens själv om jag hade haft det efter den sejouren....

Av Stefan Manning - 13 juli 2012 08:21

Fredag den 13:e idag, tur att man inte är skrockfull. Känner mig inte på topp idag. Det finns en trötthet i kroppen, som egentligen inte borde finnas där. Inte bara det, jag känner även en oro inom mig, eller snarar ett mellanting av rastlöshet och otålighet. Jag måste försöka göra något åt detta nu.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards