Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Stefan Manning - 15 juli 2012 22:39

Nu har första SMS:et från supportteamet borta i Death Valley kommit. De har skaffat en satellittelefon för att kommunicera. Här är deras första meddelande:

FURNACE CREEK.8AM 100FAHRENHEIT IN SHADE. 115F YESTERDAY AT 6PM. THE HEAT IS BRUTAL. ALL CREW IS HERE NOW. 26 HOURS TO GO.

Jag kommer att publcera alla meddelanden på Mickes gästbok på Cancerfondens hemsida

http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/insamlingar/?collection=6150

Eller i följande tråd på jogg.se:

http://www.jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=27833

Jag är så barnsligt upprymd att få vara aktiv i detta fantastiska event. Detta är Badwater som jag så länge babblat om och som jag har gett mig fan på att genomföra - aorta dissektion eller inte. jag skall bara dit.


Av Stefan Manning - 15 juli 2012 10:48

I morgon kl 15 svensk tid går startskottet för första vågen i Badwater. Håller på att bulla upp med diverse länkar och dylikt för att följa loppet in i minsta detalj. Mest intressant skall det bli att följa Micke Andersson som startar i tredje vågen, kl 19 i morgon kväll svensk tid.

Så strax innan nio ikväll kommer jag att hänga ut skylten - Var god stör ej. Nedtages 48 timmar senare. För mig är detta årets stora begivenhet - långt mycket större än OS.

Av Stefan Manning - 15 juli 2012 09:17

Som vanligt när ett stort evenemang inom löpningen går av stapeln, kan ingenting visas i TV. OK! Det supervärdelösa TV4 bemödar sig med en halvtimmas sändning från detta som visas vid midnatt. Av den halvtimmen går 10 minuter åt helvete för reklam.

Jag hittar en lite artikel på Aftonbladet efter lite letanande. Annars är det ju bara fotboll. Jag skiter högaktningsfullt i den där djävla fotbollen och hur mycket man har varit ute och shoppat Zlatan för. Att sportjournalister idag är av den uppfattningen att det bara finns fotboll och rapportera om visar nivån på dessa. Hur fan skall de bete sig när OS kommer och man skall rapportera om andra idrotter än fotboll. Jösses vad dom måste gruva sig för detta.

Jag har på senare tid blivit mer och mer anti mot fotboll. Det finns flera kanaler som bara håller på med fotboll, det finns egna TV-program om fotboll, som exempelvis fotbollskväll. Måste man då fylla de ordinarie sportsändningarna med detta också? Vad är det som är så farligt att rapportera från andra sporter (inte bara löpning).

Förr i tiden när man såg på en match, så startade man 15 - 20 minuter innan sändning. Klargjorde tabellläge, förutsättningar och laguppställningar, sedan körde man. Nu skall det sitta en 3-4 st och babbla skit en timma innan! Varför har Zlatan den färgen på skorna? Bussen som transporterade laget till stadium parkerade en meter för långt bort från ingången, hur påverkas lagmoralen av detta?

Jag ser fram emot OS, då får jag verkligen se andra idrotter än bara fotboll, synd att det skall ske vart fjärde år.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards