Alla inlägg den 18 juli 2012

LEK

Av Stefan Manning - 18 juli 2012 22:56

Kvällen, blev en LEK-kväll. Samling denna gång i Lindome i dessa urskogar. Jag klarade mig bra och kunde navigera dit med hjälp av telefonen. Träningen utgjordes för min del av ett stavgångspass. Kenth lånade mig ett par stavar. Totalt traskade jag 3 kilometer med dessa och det fick räcka.

Efteråt blev det lite käk och det hela övergick till en allmän hobby- och pysselkväll på temat smartphones. Vi får se vad vi tar uipp istudiecirkeln nästa onsdag.

Av Stefan Manning - 18 juli 2012 13:00

Idag skulle jag till Östra för provtagning och för att ta ett EKG dessutom. Jag fick då infallet att jag faktiskt kunde promenera dit. Så istället för träning på UI-banan blev det powerwalk till Östra istället. Det bjöds på en hel del uppför, men det var inga problem. Jag navigerade dit med hjälp av appen Wise-pilot som funkade bra. Men jag har ändå en stark känsla att det inte var den absolut närmaste vägen. Men totalt blev distansen inte mer än 5,6 km, inte mer än två utökade varv på UI-banan. Riktgigt nöjd är jag med det.

Av Stefan Manning - 18 juli 2012 06:16

Mikael Andersson, från Skultuna, tävlandes för Västerås LK. Passerade mållinjen på Mount Whitneyportalen - 2550 m över havet och efter 135 miles (217,3) 34 timmar 5 minuter och 25 sekunder efter starten i Badwater i Death Valley - 86 under havet.

Han har sprungit genom en av världens varmaste platser. varit utsatt för hetta, hård vind och klarat av 4000 höjdmetrar. Detta har inte någon annan svensk tidigare klarat av. Micke skriver ultrahistoria i detta.

Det är en prestation som går långt utöver det vanliga och jag finner faktiskt inga ord. Att fått följa detta har för mig varit en högtidstund och Micke insprirera mig att göra så mycket jag någonsin kan för att besegra min sjukdom , komma dit och uppfyllan en av mina absolut största drömmar.

Grattis Micke, till en fantastisk fantastisk prestation. Jag förstår att Du har haft det riktigt tufft uner den andra halvan av loppet och ser fram mot att få höra hela Din berättelse.

För mig har det varit två dagar med mervärde, endorfinkickar. Tack för underhållningen Micke. Många har följt Dig. Det här är otroligt stort.

Av Stefan Manning - 18 juli 2012 01:07

En gammal mailadress jag har haft i många år kommer nu att försvinna. Det är sinus@tele2.se. Jag fick ett mail från Tele2 som sagt att dom vill avveckla denna adress eftersom jag i övrigt inte är kund hos dom. Det kan jag väl i och för sig förstå. Så om den mailadressen ligger kvar i Era kontaktböcker, så kan Ni plocka bort den, nur går den i graven.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards