Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Vem kan kräva?

Av Stefan Manning - 30 juli 2012 00:26

Så har det hänt igen! Och det kommer att hända otaliga gånger till. Media har inför OS, blåst upp medaljförväntningar på deltagare. Söndagens linjelopp på cykel och damfinal på 100 m fjäril är praktexempel på detta. Media - detta fall SVT - sitter och pratar om att ta guld som om det vore självklart.

Det dom där djävla knickedickerna inte har fattat är att det är ett OS som pågår och då är ingeting givet. Vad är det dom har att vinna på att haussa upp denna guldhysteri? På vad sätt hjälper det utövarna? "Vi anser att Du skall ta guld, men tänk inte på det." Det är ju meddelandet som skickas. Detta smittar ju av sig på alla chipsätande soffpotatisar, som tror att dom är dom bästa idrottarna i världen, för deras hjärnor är ju programmerade att tro på allt vad TV:s sportredaktioner spyr ut sig.

Jag hävdar med en dåres envishet att det finns INGEN, jag säger återigen; INGEN, som kan kräva medalj av en deltagare på en tävling. Den ende som kan ställa detta krav är deltagaren själv. Det enda som vi betraktare, (soffpotatisar, motionärer, journalister eller vad det nu kan vara) kan kräva av en idrottare - oavsett nivå - är att idrottaren skall göra sitt bästa. Och den idrottaren som åker till OS och inte försöker göra sitt bästa, tror jag faktiskt inte existerar.

Så media, soffpotatisar eller vad det nu kan vara: kräv inte mer av andra än vad Ni själva klarar av. Lägg ner den träning, energi och tid för att nå sådana resultat att ni själva får åka till OS, så kan vi få se hur rediga ni är. Klarar ni inte det så håll truten och köp en påse chips till.

 
 
Ingen bild

pär M

1 augusti 2012 20:26

Som Gustav larsson idag.

men magnus sa ju åxxå att han satsa 101% i VARENDA KROK/KORSNING.

(sybd han kasta sig jag hadde gärna sett vad han skulle klara)
dock utan chipspåse :-)

har du klart med pace löpare sista 8 milen???? :-)

mnh Pär

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:43

För att fortsätta följa mig. Gå till: http://ultrastefan.wordpress.com   Denna blogg uppdateras inte mer. Bloggen kommer dock att ligga kvar som arkiv. Detta är sista inlägget! ...

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:38

Hej kära läsare! Detta blir mitt sista inlägg på Bloggplatsen. Jag har tröttnat lite på denna webbplats och all reklam som skitar ner här. Ni har inte märkt något eftersom jag betalat för att hålla den reklamfri. Men det är ett mörker när man skall...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 15:47

Nu fick jag tummen ur och besökt tandläkaren. Efter att ha haft lite ont i tänderna under ett par veckor fikc det vara nog. Jag ringde ner till Folktandvården för att boka en tid. Sköterskan som tog emot samtalet frågade om jag kunde vara där inom en...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 11:38

Onsdag i mitt liv betyder en enda sak - LEK. Dagen då LEK-gänget samlas. Vi tränar lätt och äter en bit mat efteråt. Vi är tre par som gör detta varje onsdag. Nåja. Några gånger har vi fått hoppa över, men de har varit lätt räknade. Igår var det min ...

Av Stefan Manning - 8 augusti 2012 15:04

Nu har jag packat akutväskan om jag skulle behöva åka in till akuten. Vilket kommer att ske nästa hjärtflimmer. Det är inte som en läkares akutväska utan mer grejer som är bra att ha med sig under de långa väntetiderna. A4 kollegieblock, penna, reser...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards