Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Stefan Manning - 31 juli 2012 16:45

Jag håller på att skriva min sjukdomsberättelse på engelska för den webbplatsen jag har blivit medlem i. Även om jag jobbat på Volvo och globalt med IT sedan 1996 måste jag erkänna att jag inte är någon fena på engelska. Men trots det har jag lyckats göra mig förstådd även om grammatiken suger. Fan vad jag avskyr grammatik.

Men det skall bli kul att få publicera min bertättelse där och jag hoppas att få kontakt med andra i min situation som tränar eller är på väg tillbaka, precis som jag.

Av Stefan Manning - 31 juli 2012 11:44

Det var en intressant att läsa igenom mina journaler. Jag fick ju dessa igår. Det som gav mig behållning var att en hel del minnesluckor från dom första dagarna har fyllts ut. Journalerna visade även att jag var väldigt illa ute och att jag hade kommit in i tid. Det känns skönt att få bilden komplett.

Däremot hajade jag till när jag i ett remissvar så att jag hade gallsten i gallblåsan. Detta hade ingen berättat för mig. Om den börjar vandra ut så kommer jag att få rejält ont. Hur skall jag då veta om det är ett gallstensanfall eller att dissektionen fortsätter? Sådant här borde jag ha fått reda på. Det jag inte heller fått klart för mig eller berättat, var att min aorta (toraric aorta vid bågen) hade vidgat sig till 4,3 cm. Normalt är en aorta ca 2,5 cm i diameter och vid 3 cm börjar man prata definera det som aortaaneurysm. Vid 5 - 5,5 cm börjar man överväga ett kirurgiskt ingrepp.

När jag gör min nästa CT - så skall jag begära ut journalerna från den också.

Av Stefan Manning - 31 juli 2012 09:47

Imorse vaknade jag av att det regnade. Jädrar i gatan vilket oväsen det var. Men å andra sidan var det ju bra för kockan visade 9 och jag skulle egentligt tagit mina mediciner en timma tidigare, så det var bara att kliva upp.

Nu tänkte jag landa framför TV idag - kan det vara OS som drar? Så idag blir jag en soffpotatis.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards