Alla inlägg under augusti 2012

Av Stefan Manning - 3 augusti 2012 16:25

Så blev det ett stavgångspass till slut ändå. Fint väder, lagom varmt. Fick startat upp med ett bra tempo. Efter en kilometer passerade jag K-Rauta och mötte min grabb Robert som kom körande. Naturligtvis blev det en snackepaus. Efter en 10 minuter fortsatte jag mot Jonsered. Uppe vid Jonsered så dog min Garmin. Batteriet var urladdat och jag som låtit den ligga på laddning. Arrrgghhh! Men jag valde att gå ytterligare några hundra meter. Sedan vände jag. För då hade jag 4 kilometer hem.

Totalt blev det i alla fall ca 8,2 km. Och när jag var tillbaka vid datorn för att ladda in resultatet upptäckte jag att USB-kontakten till Garminladdaren inte var riktigt inskjuten. Så retsamt. Jag måste i alla fall vara nöjd med passet.

Av Stefan Manning - 3 augusti 2012 10:44

Nu har jag och Carina försökt få tjänsten - Mobil stöldskydd till våra telefoner, vilket inte funkat. Carina har fört en tapper strid med Telenors support och bara fått de klassika helpdesksvaren (tror dom att vi är dumma i huvudet?). Ingen på Telenors support har kunnat reda ut vad som felas.

Men härom dagen vi vi beskedet att. Tjänsten inte fungerade med Android 2.x men den funkar nu med Android 4.01 Jättebra. Vi har Android 4.04 och då funkar det inte!!! Är dom så djävla dumma att man har en tjänst som inte är kompatibel med versionsnivå, utan låter kompabiliteten följa build-nivå? Vad är det för amatörmässig programmering. Det enda som skall till är att få en länk att funka mot F-Secures server!! Är det någon rocket science? Skärpning Telenor!!

Av Stefan Manning - 3 augusti 2012 10:01

Jag tänkte att någonstans idag kunna få peta in ett stavgångspass, mellan all olympisk idrott. Det kommer att bli en hel del att se på. Imorgon stundara marathon för damer och även damernas triathlon. Nu börjar det hetta till.

Fortfarande har jag denna rastlöshet och håglöshet inom mig. Jag vet ärligt talat inte hur jag skall hantera detta. Det börjar gå troll i det. Jag måste på något sätt komma tillbaka till löpningen.

Av Stefan Manning - 2 augusti 2012 23:15

Skulle precis gett mig ut på ett uppfriskande stavgångspass, men så drog världens åskväder in här. Men jag såg att det ljusnade längre bort och blev ganska insiktsfull. En halvtimme senare gjordes ett nytt försök och då kom det ett nytt. Då gav jag upp.

Av Stefan Manning - 2 augusti 2012 15:41

Ett sätt att råda bot på rastlösheten idag är att göra lite pannkakor. Jag hade ett stort mjölkpaket med sista datum som idag och då tyckte jag att det kunde vara på sin plats att fixa lite pannkakor. 


 

Av Stefan Manning - 2 augusti 2012 11:10

Idag känner jag mig åter rastlös. Hmmm...   Det känns som jag inte har någon ro i kroppen. Jag har så mycket jag vill göra, men jag kan inte för mitt liv få tummen ur och göra något. Det känns väldigt frustrerande. Det kan mycket väl vara avsaknaden av löpning. Jag känner mig som om jag befinner mig i träningsexil och inte får komma tillbaka.

Det är svårt att hantera detta.

Av Stefan Manning - 1 augusti 2012 21:18

Jag bara undrar hur badmintonspelare i världseliten kan stå så fräckt och göra bort sig inför en hel värld bara för att de inte vågar möta kvalificerat motstånd. Fy fan! Dom skämmer verkligen ut sin sport. Att diskvalificera dom var ett fullständigt korrekt beslut. Men samtidigt får man ge en riktig känga till regelsystemet som tillåter dem att göra så här. Rent formellt tillåtet, men man måste också ha någon form av självrespekt.

Jag sa i ett annat blooginlägg att idrottare som åker till OS gör alltid sitt bästa, men jag får nog revidera detta sedan jag såg bilderna från badmintonen. Jag blev spyfärdig och buade ikapp. Sådan kräk har inte i ett stort mästerskap att göra.

Av Stefan Manning - 1 augusti 2012 20:43

Då var jag igång igen. Första stavgånggspasset efter ultraintervallerna. Jag var ute 5 km tillsammans med Carina och det var inga som helst problem. Riktigt skönt att få vara igång igen. Tidigare idag plockade jag åter fran min Total Core som jag köpte från TV-shop (ja-ja...!) och körde 5 x 25 i den rackarn, medan jag kollade på OS.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards