Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Stefan Manning - 11 augusti 2008 11:07

Löpning vart det idag. Jag "sympati-gick-upp" i morse med Carina. Den stackarn börjar ju jobba idag. Ingen hit. Men vi tog en kaffe och kollade lite OS. När Hon hade tågat iväg, bytte jag om till löparoutfit och gav mig ut på en runda. Det bidde 10,1 km på en ganska krävande bana mot Stenkullen och tillbaka. Men den gick på 1.01 och det var länge sedan det gick, så pass snabbt. Femman passerades på 29.55 Häpp! Det kanske kan bli något av gubben ändå....

Av Stefan Manning - 11 augusti 2008 10:18

Våra OS-deltagare är duktiga. Även dom som slås ut tidigt eller inte lyckas. För det är inget B-folk som får åka till OS. Media uppför sig som vanligt som ena pajasar. Reportrarna sitter på sina feta röva och analyserar och kommer med en massa mer eller mindre dumma åsikter och frågor till de aktiva. Detta OS kommer inte att bli något undantag. Den som varit bäst på att  leverera vettiga kommantarer hittills är Glenn Strömberg i fotboll. Han är saklig och fångar händelser och beteende i spelet som jag aldrig skulle tänkt på.

Men alla Ni som skäller på bleka OS-insatser. Dom som deltar gör faktiskt sitt bästa och ibland kan man ha dåliga dagar. Gnäll inte på dom om ni inte klarar av att göra det bättre själv.

Jag blev impad över Emmas silver på cykel. Vilka usla förhållanden att cykla i. En grymt krävande bana och dessutom regna och hagel som krydda. Mycket starkt att cykla hem den medaljen. Det var också roligt att se segerglädjen hos engelskan Nicole Cock. Det är alltid lika roligt att se segerglädje oavsett vem som vinner.

Det är inte lika roligt att se damgymnastiken, eller kanske man skall säga flickgymnastiken. Det måste ju vara småungar som tävlar. De ser ju ut att precis ha precis klarat av Vi I Femman. Något som inte stämmer där.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards