Alla inlägg under augusti 2009

Av Stefan Manning - 31 augusti 2009 23:55

Idag var jag tillbaka på jobbet efter 5 veckors semester och det gick ju smidigt. På ett sätt är det ganska skönt att det blir vardag igen.

Nu på kvällen har jag samlat mina tankar om helgens händelser och det är enkom positiva tankar. Jag har dessutom skrivit ner min berättelse och den finns att läsa i mitt nästa blogginlägg. Jag vill bara varna för att det är en lång, mycket lång berättelse. Bara så Ni vet. Jag tänker även lägga ut den på min hemsida tillsammans med lite foton. Fast det får bli om några dagar. Har Ni inget tålamod, som ultror kräver så läs inte. Sov gott vänner!

Av Stefan Manning - 30 augusti 2009 16:23

Nu skall jag ge migmin i duschen och tvätta mig och göra mig ren efter två dagars springande. Det kommer att bli en riktigt fin smärtupplvelese, med häl som i princip varit en stor blåsa. Dags att bita ihop. Huga...

Av Stefan Manning - 30 augusti 2009 16:10

Jag har överlevt en 48 timmars ultralöpning. Det var egentligen inga större problem med orken, men mentalt väldigt ktävande. Dessutom drabbaes jag av knäbesvär och riktigt fula blåsor. Jag har inte kvar så mycket av min högra häl.

Det har varit roligt, mycket lärorikt och mycket smärtsamt. Efter en sista idiotrusch lyckade jag efter 30 timmars haltande landa på 151683 meter. Jag är jättenöjd.

Skall skriva mer senare. Men just nu har jag lite sjukvårdsaktiviteter att göra.

Av Stefan Manning - 28 augusti 2009 08:51

Har precis ætit frukost (fråga mig inte var de har danskt tangentbord på ett hotell i Skøvde) och skall nu ta en dusch. Stikcer hærifrån om drygt en timme. Det lær bli en hel del regn, men jag har med mig grejer. Så nu åker vi...

Av Stefan Manning - 27 augusti 2009 14:03

Bye, bye på ett tag. Nu stänger jag butiken ett par dagar (så vida jag inte kommer åt en dator någonstans). Annars är jag tillbaka på söndag kväller eller måndag morgon.

Ni får gärna peppap mig via SMS eller telefon, den kommer jag att vara nåbar på. Håll tummarna för mig nu. Nu är jag ladda...   * svälj och gulp *

Av Stefan Manning - 27 augusti 2009 13:27

Nu är allt färdigpackat och klart för avfärd. Ett par timmars slappande får det allt bli. Vi var uppe i hålan Gråbo förut och skulle hämta några prylar. Då hittade vi en fläck i parketten i vardagsrummet, där golvlampan hade stått. Det hade på något sätt läckt vatten från en kruka och sedan hade lite vatten krypit in under lampfoten och gjort en fläck i parketten. Pinsamt! Jag blev både upprörd och förbannad. Men vi kontaktade mäaklren omedelbart när vi såg detta.

Snacka om Murphys djävla lag. In i det sista djävlas han. Nu skall jag återigen försöka fokusera om och ladda för Skövde ultran....

Av Stefan Manning - 27 augusti 2009 09:20

Sent idag bär det iväg till Skövde. Carina kör upp upp och släpper av mig där. Sedan ansluter Hon igen på lördag. Ju mer det närmar sig ju mer pirrig blir jag. Nu skall jag bara plocka ihop ett gäng kläder. Jag bör ju i alla fall byta kläder om jag skall hålla på i två dygn.

Jag sov inte så mycket inatt heller. Det var lite svårt att somna efter den turbulenta gårdagen. Också detta precis vad man behöver inför ett 48 timmars lopp.

Av Stefan Manning - 26 augusti 2009 22:14

...säger ju Trissreklamen. Så var det. Efter att det har gått trögt hela sommaren med försäljningen av min bostadsrätt, så small det bara till. Inom loppet av 10 timmar fick jag ett bud som jag accepterade. I kväll kl åtta, träffades vi i Lerum och skrev köpekontrakt. Det är snabba ryck må jag säga.

Jag känner mig bara så lättad att det hela är klart och det var bara så skönt att ha ett yrkesproffs vid min sida i form av Carina, som gav mig en hjälpande hand, då Hon jobbar med dylika ting till vardags. Det är jag så tacksam för. Tack för hjälpen älskling.

Nu är det bara resten kvar. Lägenheten skall tömmas och det skall flyttstädas. Men innan dess skall vi ha hit TV:n. Det är ju för fan löjligt. men vi har saknat TV:n och det är nog personbästa för mig att ha varit utan dumburk. Sista oktober lämnar jag formellt lägenheten. Efter det är det slut med dubbelhyror. Jag är mycket glad och lättad ikväll och just nu firar jag med en öl (naturligtvis). Tanken var att vi skulle gå till den lokala pizzerian och fira lite. Men det blev för sent, så det blev McDonalds i Partille i stället (jag var hungrig). Man tager vad man haver.

Men nu skall jag inte tänka lägenhet förrän på måndag. Nu skall jag helt och hållet koncentrera mig på Skövde och jag har ett problem mindre att grunna på när jag nöter tartanen däruppe.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards