Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Stefan Manning - 2 augusti 2009 23:18

Undrar om jag är normal? Klart att Du inte är, skulle Ava ha sagt med en gång. Men jag sitter här och funderar. Nu har ju sommar/vår säsongen inte blivit riktigt som jag tänkt mig. Jag och Carina har kastat en massa tävlngar överbord. Nu är det bara två som är defenitiva. Prinsens Minne och Midnattsloppet. Jag har även starka funderingar på Ultrafestivalen i Skövde i slutet av denna månad. Sedan när det gäller hösten 2009, så kommer den att bli ganska mycket ad hoc.

Istället för att fundera ut hur jag skall angripa hösten 2009 och vilka race jag skall satsa på, så sitter jag och funderar på hur jag skall lägga upp 2010 och 2011! Ja, jag är till och med framme vid 2012!! Men hallå! Borde jag inte hålla mig på nuvarande årtal? Är det andra som gör så här också. Eller är jag ensam om detta?

Tävlingar som jag vill köra  2010 är: Skövde 6h, Ultraintervaller i Halmstad (om den blir av), Horsens fängelsemara, Köpenhamn marathon, Broloppet (Malmö), Vansbro, Kalmar, Midnattsloppet, Växjö marathon.

Tävlingar som jag vill köra 2011: Skövde 6h, Tibro 6h, Lapland ultra, Copenhagen ironman. Sedan blir det något större i samband med att Carina fyller 50, där får Hon styra naturligtvis

Tävlingar som jag vill köra 2012. Skövde 6h, Grand Union Canal Race, Stockholms jubileumsmarathon, Berlin, New York eller London marathon.

Herregud! Om det fortsätter så här är jag ju snart framme vid min 60-årsdag!

Varför sitter jag och funderar på detta istället för att rasa ner i vikt och lite mer närliggande angelägna saker?

Av Stefan Manning - 2 augusti 2009 22:17

Idag har det röjts eb hel del. Vi tog ytterligare en tur till hålan Gråbo och hämtade prylar. Nu har vi nog med grejer för att slippa åka dit under resten av veckan. I alla fall till fredag. Just nu plockar jag in alla böcker och pärmar i bokhyllan i arbetsrummet och passar samtidigt på att gallra ut. Det visar sig vara ett tidsödande arbete. Än så länge ser det kaotiskt ut vid min plats i arbetsrummet. men devisen säger ju att ur ordning föds kaos.

Ryggen har varit OK idag. Kanske kan man träna lite imorgon om inte i alla fall i övermorgon.

Av Stefan Manning - 2 augusti 2009 10:10

Nu är det dags att börja röja. Jag har suttit vid datorn och tagit det så kallade morgonsvepet över en kopp kaffe. Har bland annat kollat in Niklas Nilssons intervjuer av kalmardeltagare. Kul! jag får riktigt fin inspiration att börja resan till Kalmar 2010.

Av Stefan Manning - 2 augusti 2009 09:18

I natt har jag sovit som en stock. En obeskrivlig skön känsla att få sova i sin egna säng för första gången på en månad. Halleluleja!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards