Alla inlägg under november 2009

Av Stefan Manning - 30 november 2009 06:22

Stämplade in på jobbet 05:36 idag. Jo tidigare än vanligt och man fick sparka tuppen i röven för att få igång honom. Men för att kommentera en kommentar, kan jag säga att det är en extraordinär åtgärd på kneget som gör detta. I vanlig fall är jag i och för sig tidig, men inte så tidig som idag.

Nåväl. jag kände mig stärkt efter gårdagen löpning. Turen gick uppför Björndammsbacken till panncentralen. Där finns ett motionsspår på 5 km. Tyvärr var jag tvungen att skippa det spåret på grund av tidsbrist. Men nu vet jag att det finns där. Jag sprang in några hundra meter för att kolla in det. Spåret började med en helveetes backe, man kan ju undra hur resten av spåret ter sig.

Av Stefan Manning - 30 november 2009 06:22

Stämplade in på jobbet 05:36 idag. Jo tidigare än vanligt och man fick sparka tuppen i röven för att få igång honom. Men för att kommentera en kommentar, kan jag säga att det är en extraordinär åtgärd på kneget som gör detta. I vanlig fall är jag i och för sig tidig, men inte så tidig som idag.

Nåväl. jag kände mig stärkt efter gårdagen löpning. Turen gick uppför Björndammsbacken till panncentralen. Där finns ett motionsspår på 5 km. Tyvärr var jag tvungen att skippa det spåret på grund av tidsbrist. Men nu vet jag att det finns där. Jag sprang in några hundra meter för att kolla in det. Spåret började med en helveetes backe, man kan ju undra hur resten av spåret ter sig.

Av Stefan Manning - 29 november 2009 10:46

Jösses vad jag har sovit i natt. Som en en stock och jag vaknade för 20 minuter sedan. Håller på att påskynda uppvakningsprocessen med en kopp kaffe. Underbart. Så skulle det vara varje dag. Imorgon är det tvärt om. Då skall jag gå klockan 5 och vara på jobbet med datorn startad och allt igång redan kl 6. Bläääh...

Av Stefan Manning - 28 november 2009 21:58

Nu tar jag och Carina våra första stapplande steg med att försöka skapa någon form av julstämning i vårat kaos i lägenheten, samtidigt som vi påbörjat upprensningen.

RPD

Av Stefan Manning - 28 november 2009 12:46

Idag var jag och Carina ute och rörde på oss. Underbart att få komma ut igen. Denna gång testade vi en ny runda. Vi drog upp till Kvastekullea kyrkogård och rundae en större damm på en slinga. Vägen upp till kyrkogården utgjordes av en låmg backe som gör sig utmärkt för träning.

Jag myntade även idag det nya uttrycket RPD-pass. RPD står för Rör På Dököttet. Ganska passande att förlägga premiären till en kyrkogård då.  :-)

Av Stefan Manning - 27 november 2009 21:51

Idag blev det fredagsmys, när jag kom hem. Carina hade fixat varm glögg och lussekatter. Kanon!

Av Stefan Manning - 27 november 2009 06:43

God morgon gott folk! Veckans trevligaste dag är här! Satt igår kväll och bevakade slutredovisningen på min kurs. Deadline för den gick igår 23:59. Jag har fått en massa bra och nyttig feedback på min hemsida. Båd ris och ros, fast mest ros  :-) Den negativa kritiken var mycket konstruktiv och när jag läste den, så sa jag för mig själv, som han sa på programmet Lorry en gång i tiden. "Tänkte inte på det" Detta moment var faktiskt mer lärorikt än vad jag kunde ana. I och med denna tidpunkt och deadline, så är min kurs officiellt slut. Alla uppgifter inlämnade i tid. Nu är det bara att vänta på rättning och feedback från lärarstaben. En ganska jobbig men mycket bra kurs, rekommenderas varmt.

Men nu skall vi bara ta oss igenom denna dag. Med tanke på våra aktiviteter på jobbet idag, lär den gå fort.

Upp med hakan, vänner. Nu är det snart fredagsmyyyysss.....

MoH

Av Stefan Manning - 26 november 2009 23:46

Så där jag, nu har jag dristat mig att installera ett spel. Det kan ju vara på tiden att man får lite avkopplning på det här bygget. Hittade en DVD box i lådan - Medal Of Honor - Airborne. Jag har precis genomgått fallskärmsjägarutbildning och blivit luftlandsatt i en by på Sicilien i nådens år 1943. Uppdraget är att slå ut tyska luftvärnsbatterier. Där har jag sparat spelet och har något att se fra emot till julledigheten. Det var banne mej länge sedan jag spelade.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards