Alla inlägg den 17 april 2009

Av Stefan Manning - 17 april 2009 17:05

Storebror ser Dig. Ja, så är det nu. Svenska rättsväsendets helkorkade dom mot Pirate Bay  är ett bevis på detta. Nu försöker präktiga lilla Sverige gå ut att censurera internet. Och dom är så djävla dumma att dom inte fattar att dom kommer att förlora detta krig.

Jag kommer ihåg Radio Nord som stack upp mot monopolet. De tystades också men det fria ordet vann i längden. När skall dessa dumsvenskar lära sig att man inte går in och petar i detta. Bara på rent trots skall jag skaffa mig en VPN-tunnel och surfa anonymt. Nu vann ju degiriga bolagen denna rond men ed kommer att förlora på sikt. Hade dessa bolag inte fokuserat på att krama ur så höga vinster, så hade det också sålts mer och då hade man inte behövt jaga pirater. Men hellre att skramla med vapen än att ge avkall på sina profiter. Och det är bolagen som kammar hem stålarna. Sedan går det ju en liten skärv till artisterna också, vill jag minnas.

Vi får inte ha en övervakningskamera i taxin, på bussen eller i spårvagnen för att förebygga överfall och våld. Detta med hänsyn till den personliga integriteten. Men när storbolagen tjuter, ja då är det ju inte så noga. Fy fan för den svenska dubbelmoralen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards