Direktlänk till inlägg 28 augusti 2008

Det inkompetentas släkte

Av Stefan Manning - 28 augusti 2008 17:18

Nu blir det mer trafik ute på vägarna. Längre köer på väg till och från jobbet. Då ser man vissa bilar som beter sig konstigt, kryssar, kör 60 på 90 väg osv. I nästan samtliga fall kan man dra en enda entydig slutsats. En mobilpratare.

Denna kategori totalt intelligensbefriande människor som skall köra bil och prata i mobiltelefon samtidigt. Hur fan kan kan man bli så djävla blåst? Det skulle ta mig fan vara skottpengar på dessa idioter. Om man nödvändigtvis måste prata telefon i bilen, så investera då för fan i ett headset så att det är möjligt att ha båda händerna på ratten! Sedan har jag åkt ett par gånger med kvinnor som skall ha sin djävla mobil i handväskan. Allra helst skall handväskan vara slängd i baksätet för att bilfärden skall bli extra vinglig då telefon ringer och telefonen naturligtvis måste rotas fram. Man kan inte ens ha telefondjäveln framme!! En tjej jag åkte regelbundet med under en period. Hon hade den alltid i handväskan och telefonen ringde varenda gång vi var ute och körde. Det slog aldrig fel. Varför kan man då inte av egen kraft komma fram till denna slutsats att ha telefonen framme? Jag sllutade snart att åka med henne, det var helt enkelt livsfarligt. Headset idag är inte dyra. Har man råd med en mobil, har man ta mig fan råd med ett headset.

Jag pratar endast om jag har headset. Är det urladdat eller inte funkar så svarar jag inte. För är det viktigt så ringer ju det igen.

Det som förvånar mest är att se yrkesfolk som inte använder headset. Vad är det som rör sig i huvudet på folk egentligen? Ingenting i mobilpratarnas fall, eftersom alla hjärnceller har försvunnit. Jag betraktar en mobilpratare med samma förakt och nedlåtenhet som ett rattfyllo. Jag har inte sett en enda mobilpratare som med ena telefonen i handen och den andra på ratten, köra bra. Icke en enda gång och jag kommer aldrig att få se någon. Jo, jag har hört en del besserwissrar säga att dom aldrig har några problem med att köra och prata samtidigt. Tro fan det! Dom har ju inga problem, det är ju medtrafikanterna som får problemen! 

Skaffa headset om Ni skall snacka under bilkörning! Detta gäller i ännu högre grad de som försöker utföra samma bedrift cyklandes eller på annan tvåhjuling. IQ badboll. Jag har sett en del bilar som svänger in och stannar på en busshållplats eller liknande. Heder åt dom.

Jag har fått nog av mobilpratarna!

 
 
Ingen bild

Hedero

3 september 2008 12:47

Lugn å fin, klappa en kanin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:43

För att fortsätta följa mig. Gå till: http://ultrastefan.wordpress.com   Denna blogg uppdateras inte mer. Bloggen kommer dock att ligga kvar som arkiv. Detta är sista inlägget! ...

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:38

Hej kära läsare! Detta blir mitt sista inlägg på Bloggplatsen. Jag har tröttnat lite på denna webbplats och all reklam som skitar ner här. Ni har inte märkt något eftersom jag betalat för att hålla den reklamfri. Men det är ett mörker när man skall...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 15:47

Nu fick jag tummen ur och besökt tandläkaren. Efter att ha haft lite ont i tänderna under ett par veckor fikc det vara nog. Jag ringde ner till Folktandvården för att boka en tid. Sköterskan som tog emot samtalet frågade om jag kunde vara där inom en...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 11:38

Onsdag i mitt liv betyder en enda sak - LEK. Dagen då LEK-gänget samlas. Vi tränar lätt och äter en bit mat efteråt. Vi är tre par som gör detta varje onsdag. Nåja. Några gånger har vi fått hoppa över, men de har varit lätt räknade. Igår var det min ...

Av Stefan Manning - 8 augusti 2012 15:04

Nu har jag packat akutväskan om jag skulle behöva åka in till akuten. Vilket kommer att ske nästa hjärtflimmer. Det är inte som en läkares akutväska utan mer grejer som är bra att ha med sig under de långa väntetiderna. A4 kollegieblock, penna, reser...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards